Hjælp til at lodde - Page 2

Re: Hjælp til at lodde

Nej Okay det kan misforståes , kan jeg godt se nu
Flus er til at få tin til at løbe bedre ud
Metoden jeg beskriver komme man netop en del tin på
der hvor man ønsker at udlodde og kan der med varme
flere ben på en gang
Når man så rydder op efter sig med tinsugeren så er det en fordel med flus.
men øv dig på et gammelt print med nogle ic'er på
du skal no finde fidusen :o)
eller tag i mod det tilbud fra Christian Treldal
her i tråden.
Hvis du er heldig at få hjælp fra et par gamle Radioamatører så kan du
virkelig lære noget, de kan bare det der.
De gutter kan genbruge alt :o)

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Hjælp til at lodde

Hvis du bor i Kbh.området kan du f.eks komme og besøge os i
radioamatørernes afdeling på Amager www.oz7amg.dk Her kan du nok møde
nogle flinke mennesker der kan lære dig metoden, og vi har også det
rigtige værktøj, der gør livet lidt nemmere. Der er klubaften hver torsdag
fra kl 19.30.

Stop dimsen i lommen og kom og besøg os.

Christian Treldal
Re: Hjælp til at lodde
Hej Christian

Og så er der nogen der siger at amatørånden er død,
flot forslag Christian.

Mvh Max

Re: Hjælp til at lodde

Det må jeg sige, roser fra manden der selv er "inficeret" af amatørånden.
Respekt.

mvh Ebbe

Re: Hjælp til at lodde

Tak for tilbuddet!  Det kunne jeg godt finde på at tage imod.  Det
kommer an på, hvor utålmodig/dumdristig jeg bliver de næste par dage:)
Jeg bor selv på Amager, så det er jo perfekt.

Jeg lagde mærke til der ikke var noget husnummer på adressen? Er det
oplagt hvor det er henne, når man står på vejen og kigger? Hvor lang
tid plejer I at være der.  Jeg ville nemlig gerne komme på torsdag,
men kan nok ikke nå det til 19:30

Benjamin

Re: Hjælp til at lodde

Der er en rimelig god kørselsvejledning på 7AMG's hjemmeside. Og så et lille
tip: Kig op i luften, når du ser store antenner, så er du kørt rigtigt,
hehe.

mvh Ebbe

Re: Hjælp til at lodde

Du skal ned for enden af vejen, ind gennem porten, rundt om huset og
indgangen er ved siden af 24mtr høj gittermast med en antenne større end
en alm. tv antenne.

Vi går sjældent hjem før midnat. Hvis du kommer alt for sent skal du ikke
regne med nogle æbleskiver;-)

Vi ses

--
Vy73 de OZ1GNN

Re: Hjælp til at lodde
Hejsa,

Når jeg lodder kredse ud - eller for den sags skyld "ting med mange ben",
bruger jeg barede en 100 kroners varme blæser, fra Harald nyborg el..

Sæt en flad skruetrækker ind under chippen,
og tryk en lille smule hele tiden.

Og så bare varm underneden - på FULD varme, et par cm fra, hen langs
benene..

Det tager måske 30sek, og vupti, ligepludselig popper kresen ud ;-)

Skynd dig at nedkøler derefter, da det hele kan være rimeligt varmt..

Plejer at virker hver gang..ved dog ik om kredsen dør af den meget varme,
men du kunne evt sætte en ligge køleplade på, så varmen ledes til denne
istedet,
*burde* der ik ske noget.

Øv dig først på en masse andet print.

Pas på hvis det er noget dårligt print der ik kan tåle kraftig varme,
så smadrer du det hele(Det bliver blødt)...og pas på andre komponenter ik
falder af/for for meget.

PS.
Pas på det bliver hurtigt RIGTIGt varmt!

--
Med Venlig Hilsen
Johannes Kristensen

Re: Hjælp til at lodde

Min praktiske erfaring er at kretsene tåler behandlingen. Husk at du
varmer fra baksiden.

HM

Re: Hjælp til at lodde

Igen kan lidt fluss være en god idé.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hjælp til at lodde

Hvis du kritikløst bruger den metode,
så tilfører du printet en masse statisk elektricitet.
Ved godt der findes varmluft-loddekolber, men de er konstrueret til
formålet.

Kan godt dø af static :-(

--
mvh Uffe

Re: Hjælp til at lodde
Problemet er nu løst.  Jeg besøgte radioamatørene og de var vældig
flinke og udloddede kredsen for mig.  Jeg har netop sat den nye kreds
i og nu spiller min synth perfekt igen.

En stor tak til Christian og radioamatørene herfra!

Det var i øvrigt fascinerende at se hvad de lavede.

Benjamin

Site Timeline