hjælp til at identificere komponeter

Hejsa

Jeg har nogle komponeter jeg ikke helt kan identificere.....

nogle kondensatore hvorpå der er påtrykt:
10P (grå med sort top)
n33 (grå med lilla top)
10nS (blå)

og så er der noget jeg vil mene skulle være drosselspoler, de ligner
modstande men er grønne, alle 3 med 5 farver
rød - rød - rød - sølv - brun
brun - grøn - brun - sølv - sølv
orange - orange - sort - brun - sort
(Se dem på 5330.dk/help)

Nogen der kan hjælpe mig til at komme dem i de rigtige skuffer :)

/HH

Re: hjælp til at identificere komponete r
det må være 10n5

Prøv miscel (se google.com)
Den kan oversætte det!
Hvis du ikke gide downloade programmet, så gør det alligevel det er
rigtigt godt. Går du helt død så spørg igen.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: hjælp til at identificere komponete r

Lad mig supplere med nogle direkter links til de relevante sider:
http://www.miscel.dk/MiscEl/miscelColorCodes.html
http://www.miscel.dk/MiscEl/miscelComponentTypeNumbers.html

Forsiden, download er i bunden:
http://www.miscel.dk/MiscEl/miscel.html

Re: hjælp til at identificere komponete r
10pF, fort top siger noget om temperaturkoeficienten
0.33nF (33%0pF)
10nF

Nogen årsag til at antage at det er spoler ?
- om de er grå, grønne, blå siger ikke noget om indholdet.
prøv med et ohmsmeter, og se om det ikke er modstande.

Bo //

Re: hjælp til at identificere komponeter
10 pF

330 pF (0,33 nF)

gætter på 10 nF

Rasmus
Re: hjælp til at identificere komponeter
  Du har vel efterhånden fået svar på dine spørgsmål. Dog mangler
farvemærkningen-

Grå med sort top : Tuning kond. temperatur coeff. O
Grå med lilla top :     "          "              "           "      - 750

 Philips fabr.

Vy 73 Erik