Hjælp til at finde et scope

Davs med jer alle Guruer.

Jeg ville høre om der var nogen af jer der ude, der evt. kunne anbefale mig et godt scope som er værd at investere i. Det må gerne være et gammelt et og brugt rør mig heller ikke.

Min krave er bare at det skal kunne bruges til TV, Audio og Monitor. Hvad er det meste jeg reparer.

Håber at nogen kan hjælpe.

På forhånd mange taj for hjælpen.

--
Med  venlig hilsen
Thias F. Russell

Hej Thias

Fabrikat og type vil jeg ikke give, der simpelt hen for mange.

Men til allround brug er der et par ting der er værd at bemærke.

Dobbeltstråle er et must.

Båndbredde 15 MHz er rigelig.

Transistoriseret, kun katoderøret må være rør.

Før du køber et brugt, så skal du se de i brug, alt for mange er blevet meget matte i intensiteten ved lang tids brug.

Bemærk også at 2 stk. gode prober koster det samme som et billigt brugt scop, så hvis man kan få dem med i købet, så er det værd at tage med.

Et rimeligt godt scop skulle kunne erhverses brugt for 1000 kr.