Hjælp til at finde et dumt stik

1
Hvad hedder det lille "molex-type" stik til venstre F8%verst i dette
billede:
http://img841.imageshack.us/img841/6475/thesecables1.jpg
Stikket har 6 ledere (bredde ca. 12 mm)
Dette stik forbindes til en step-motor.

2.
Hvad hedder det "sorte stik" lidt d-sub form men uden kappe i dette
billede til venstre: http://img14.imageshack.us/img14/7172/faulthysensorcon =
nectorv.jpg
Undskyld jeg rystede lidt pE5% hE5%nden her, men flash F8%delagde billedet =
fF8%rste omgang.
Der er egentlig to stik det ene har blot flere "ledere", men hvis jeg
havde et navn pE5% dem sE5% vidste jeg da hvad det var jeg ca. var pE5% jag=
efter.
Der sidder et sE6%t styrepinde diagonalt i hver ende af stikket.
Dette (disse) stik forbinder sensorer og motorer pE5% denne enhed til
hoved PCB's i en fremkaldermaskine

3.
Kan i foreslE5%/anbefale en robust og bF8%jelig type kabel med tyk blF8%d
gummi/neopren-agtig kappe, der "kF8%rer" med en pE5% en "slE6%de" og har ca=
.
9+ ledere

Den komplette reservedel er desvE6%rre ikke tilgE6%ngelig i Europa pt. sE5%
jeg er lige igang med at genopfriske mine lodde-evner fra tiden i
folkeskolen.

PE5% forhE5%nd tak fore jeres indlE6%g og tips (TIA)

Hilsen

Johan

PS: Jeg ville vE6%re meget taknemmelig for tips og tricks til at finde
disse stik.

Re: Hjælp til at finde et dumt stik
Elektrisk diagram for hvad der sE5%dan er forbundet i gennem det "blF8%de"
sorte kabel jeg efterlyser (Kablet er fra Hitachi men jeg glemte
selvfF8%lgelig at skrive alle detaljer ned).

http://www.filefactory.com/file/b3295ea/n/cable-schematics_pdf (fri
trafik)

TIA

Johan

Re: Hjælp til at finde et dumt stik
Hej Johan

Til at starte med kan du jo sætte lidt lys på
når du fotografere og så holde kameraet stille :)

Men jeg kunne tro at stikkene er JST og selve
typen faktisk er angivet på diagrammet.

Max

Re: Hjælp til at finde et dumt stik

Enig med Max i at det er et JST-stik. Det er dog nogle gevaldige tykke
ledninger der er moslet ned i det. Langt mere end de er stikket er beregnet
til
http://dk.farnell.com/jst-japan-solderless-terminals/shr-06v-s-b/connector-housing-6way/dp/1679112

Det kan jeg godt nok ikke se, og det hjalp ikke at budse brillerne

Re: Hjælp til at finde et dumt stik

SE5% er der bedre billeder ..... her et kabel/blE6%ksprutte som jeg er
nF8%dt til at fE5% lavet i en ruf.

http://img251.imageshack.us/img251/2120/paucable1.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/1812/paucable2.jpg
http://img291.imageshack.us/img291/6028/paucable3.jpg
http://img844.imageshack.us/img844/5159/paucable4.jpg
http://img844.imageshack.us/img844/1801/paucable5.jpg
http://img823.imageshack.us/img823/7377/paucable6.jpg

SE5% skulle der vE6%re noget for F8%jet og interesserede :)

Igen ... mange tak for input til at fE5% fat i de rigtige stumper.

Lille tilfF8%jelse .... kan jeg evt. genbruge det sorte stik om
nF8%dvendigt, hvis jeg ikke kan fE5% fat i et indenfor rimelig tid.

Og hvordan fE5%r jeg "revet" de gamle ledninger ud pE5% en ikke-destruktiv
facon uden at F8%delE6%gge tingene.

Der er sikkert gode ting ved noget der er "crimped" men jeg er
elektronisk analfabet sE5% bare belE6%r mig.

Det synes som om at for hver nyt stik skal man bruge en ny crimp-
tang .... men OK .. mE5%ske er det bare mig  ;-)

Jeg hE5%be i kan fE5% noget ud af de stik der sidder pE5% denne "lille
blE6%ksprutte"

Kort forklaring:

De 3-pins "PC fan strF8%m/sensor agtige stik" med modhager pE5% bruges til
nogle dark/light sensorer
Er dims dit dat nu pE5% det sted den skal vE6%re fF8%r vi kan udfF8%re nE6%
ste
opgave :)

De 6-pins hun JST stik er til stepmotorerne der sF8%rge for at "slE6%der"
kF8%rer horisontal/vertikalt derhen for de formodes at skulle befinde
sig.

I fE5%r en lille video nE5%r det spiller igen :)

Men et er sikkert nE5%r mekanik, motorer sensorer og el mF8%der hinanden i
en symbiose, sE5% er der udgangspunkt for grE5% hE5%r og poser under F8%jne=
ne
nE5%r det er sjovest :)

Vi ses imorgen

Re: Hjælp til at finde et dumt stik
Hej Johan

Sådan er det, nyt stik nyt værktøj, og det er dyrt.

Hvorfor ikke henvende sig til en der har forstand på den slags ?

Jeg kan anbefale at snakke med Jan hos www.leverandoren.dk

Max

Re: Hjælp til at finde et dumt stik

SE5%dan er det sikkert ogsE5% gE5%et til da denne blE6%ksprutte blev
undfanget. Men for det ene kabel og til en maskine der ikke sE6%lges
mere. Vi har taget udfordringen til os, lE6%r noget nyt og ved hvad der
skal tjekkes ved sE5%danne et uhyre en anden god gang.

Jeg tror at deres setup tid/pris ville drE6%be idE9%en. Men skulle der
laves en ordentlig stak er det helt sikkert vejen.

Men tak for tippet.

Re: Hjælp til at finde et dumt stik

Prøv nu at sende billedet til Jan, og hør om han kan hjælpe :-)

Bo //

Re: Hjælp til at finde et dumt stik

OK det prF8%ver jeg bare for oplevelsens skyld da :)

Re: Hjælp til at finde et dumt stik
Hej Johan

Deres kompetence er netop enkeltstyk og små serier.

Hvis der skal laves en ordentlig stak, ja så laves det
da ikke i Danmark mere.

Re: Hjælp til at finde et dumt stik

Det sorte stik kender jeg ihvertfald fra HP laserprintere - de sidder
som regel i de forskellige units der kan hives ad af maskinen, det være
sig Fuser osv. (kun lavspændings styresignaler)

// Per.

Re: Hjælp til at finde et dumt stik

Det er ogsE5% funktionen her :)

Site Timeline