Hjælp til ændring

Hejsa

Jeg har tænkt mig at bygge http://www.cpemma.co.uk/thermal.html i den
nederste version som hedder Bells & Whistles version.

Hvordan sikre jeg at den kommer til at pulse blæseren i et spændingsområde
fra 0 - 12 volt. Altså så den nogle gange er slukket og andre gange køre på
fuld skrald. Det jeg skal sikre er at der er en cirka temp på 25-26 grader.
Hvis der er under dette skal den slet ikke køre - mens hvis der er mere end
dette skal den bare køre hurtigere og hurtigere alt efter hvor meget temp.
ligger over det ønskede. Det er vel thermistoren, R6 samt VR1 der skal
ændres ?

Er der desuden et godt forslag til en blæser model der kan starte op ved
disse lave spændinger. Ofte syntes jeg ikke de gider at starte når man
kommer under 6 volt for de alm. 12 volts blæsere man kan finde i en PC.

Re: Hjælp til ændring

grader.
end

Eller er det måske en nemmere/bedre måde at lave det på ?

Re: Hjælp til ændring

Hvorfor vil du slukke helt ?

Derfor er der "kickstart" på "bells and whistles" modellen.