Hjælp til 28PT532B (GR2.4AA)

Hej,

Jeg har nu haft det stående et stykke tid, og vil nu gøre noget ved det, men
jeg er lidt lost.

Har tjekket halvledere i HSP, BU ok, og højvolts kondensatorne er tjekket,
se også ok ud. Dyret tikker/pumper ved start, og st.by lamper blinket i
takt.... Nogle gode tricks /ide´er ?

Til Kim, har prøvet at pille HT fra som du foreslog for lang tid siden, det
hjælper desværre ikke :(

Anders

Re: Hjælp til 28PT532B (GR2.4AA)

Kan tilføje : Efter at have ladet det stå og starte i ca. 5 min. bliver
BU´en meget varm....

HSP trafo ?

Anders

Re: Hjælp til 28PT532B (GR2.4AA)
Hej!

Det var skisme da noget af en tilføjelse :o)

Jeps, efter al sandsynlighed. Har haft gode erfaringer med trafoen når BU'en
varmer. Pånær i eet tilfælde i en Grundig hvor en cementdiode ved BU'en var gået
læk og fik BUen til at varme sindssygt... Dette er dog næppe tilfældet i din GR
:(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hjælp til 28PT532B (GR2.4AA)

Har du en liggende til sådan en fætter, gerne brugt - det er voldsomt at
smide 179,- plus porto efter sådan en forholdvis gammel æske, hvis det ikke
er det... ?

Anders

Re: Hjælp til 28PT532B (GR2.4AA)
Hej!

Rettelse: Fejlen _er_ trafoen. Har ingen brugte...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hjælp til 28PT532B (GR2.4AA)

Hvad ændrer din konklusion ? :)

Anders

Re: Hjælp til 28PT532B (GR2.4AA)
Hej!

Den er skam ikke ændret. Jeg er bare normalt ikke skråsikker :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hjælp til 28PT532B (GR2.4AA)

Ok, der er fair nok. Inden jeg spenderer mønt på sådan en fætter, er der så
nogen måde jeg definitivt kan konkluderer den er død, umiddelbart er det jo
en trafo, jeg kan vel sætte noget AC på "primær" og så tjekke på de
sekundærer sider ?

Anders

Re: Hjælp til 28PT532B (GR2.4AA)
Hej!

Well, du kan tænde apparatet i et stykke tid og checke om BUen varmer ;-)

Ovenstående er min egen metode til opdagelse af defekte linietrafoer, men der
findes da andre metoder. Mener Ulrik Smed lavede noget med en pulsgiver engang,
men det er skisme længe siden. Og da jeg kun har fejlbedømt 2-3 transformatorer
nogensinde gider jeg ikke finde bedre metoder ;o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hjælp til 28PT532B (GR2.4AA)
Hej!

Kender fornemmelsen :-/

Hvis du har kigget på de "sædvanlige" som ovenstående antyder :-) skal du til at
undersøge om apparatet går i protection af en eller anden årsag. Der kan være en
del årsager....

Hertil er et diagram _ret_ praktisk da det er svært at gennemskue hvor
protectionkredsløbet har fat... Du kan evt. maile for det (12MB).

Det var også kun et skud fra hoften. Fandt iøvrigt ud af fejlen. Når sikringen
til forstærkren afbryder (uden årsag...) går apparatet i protection med
højttalerne forbundet...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hjælp til 28PT532B (GR2.4AA)

Ja det kan der vel :)

Har det :)

Men hvad er så tricket ? at disable protection, og se om der kommer liv i
kassen ?

Og er det på det der modul der i diagrammet hedder SOPS ? TDA8385 Ben 8 ?

Hilfe........

Anders

Re: Hjælp til 28PT532B (GR2.4AA)
Hej!

Well, man kan jo først og fremmest checke _om_ det er i protection. Så kan man
forsøge at frakoble een af gangen, men man skal altså passe lidt på. Eksempelvis
hvis man fjerner beskyttelsen i højspændingen...

Aner det ikke, men fejlen er trafoen ;o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hjælp til 28PT532B (GR2.4AA)

Er feset ind, vil overveje om det er det værd for sådan en kasse.... :)

Takker..

Anders

Re: Hjælp til 28PT532B (GR2.4AA)
Hej!

Ellers ved du hvor apparatet kan indbringe en ramme dåsecola :o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hjælp til 28PT532B (GR2.4AA)

Ja det er lige en tand for sent, det er nu på genbrugspladsen.... beklager
:(

Anders

Re: Hjælp til 28PT532B (GR2.4AA)
Hej!

Anders dog, tsk, tsk. Man smider sgu'da ikke en GR2.2 ud! :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som mener "miljøflippere" ikke burde være i d.t.e ;o))

Re: Hjælp til 28PT532B (GR2.4AA)

Nej det var også en 2.4 AA :)

Beklager, jeg syntes ikke det var værd at ofre 250 kr. på til en ny
linietrafo, uden at være 100% sikker på at ville få det til at spille....
skal nok huske dig en anden gang.... men lige nu stod ferien på oprydning,
så det røg ud sammen med nogle andre chassier, som jeg havde gemt til bedre
tider, men pladsen er (var)  trang...

Anders

Site Timeline