Hjælp til: 24V DC -> 3 V DC 0,5A

Hvordan bygger jeg nemmest et kredsløb, der kan lave 24V DC (IHC) om til 3 V
DC (Min Fjernbetjening til rullegardinerne)

Jeg har sat relæer på kontakterne, virker fint, men til at erstatte
batteriet i fjernbetjeningen, savner jeg dette kredsløb..

Jeg er ikke helt sikker på 0,5 A, men det er ihvertfald ikke mere!!

Håber nogen kan hjælpe..

Hilsen Jan

Re: Hjælp til: 24V DC -> 3 V DC 0,5A
Hej Ingelsen

Kik i applikations notes på en LM317

Max

Re: Hjælp til: 24V DC -> 3 V DC 0,5A

Ved det er en mulighed, er bare bange for temperaturen..

Hilsen Jan

Re: Hjælp til: 24V DC -> 3 V DC 0,5A
Hej Ingelsen

For det første skal den jo kun levere strøm i kort tid, for
det næste er strømforbruget nok ikke 0,5A, for det
tredie kan du jo sætte en god køleplade på og for det
fjerde er det jo nemt og billig at afprøve.

Max

Re: Hjælp til: 24V DC -> 3 V DC 0,5A

Det er usandsynligt at den sutter 1.5 W blot for at lege fjernbetjening,
prøv at måle på det, med lidt held bruger den lidt nok strøm i kort nok
tid til at en liniear regulator kan klare det.

  Medlem af hackerspacet i Århus: http://osaa.dk /

Site Timeline