Hjælp søges til Velleman K8055 USB Interface board

Hejsa..

Jeg har sådan en Velleman K8055 USB Interface board, som jeg enormt godt
kunne tænke mig at lære at programmere lidt til.. der skulle vel ikke være
en venlig sjæl i det midt/vestjyske der kunne afsætte et par timer i en
weekend til lidt special undervisning...?

Jeg har kikket en del på nettet.. men forstår ikke så meget af det der
beskrives..

//EL-Trikker

Re: Hjælp søges til Velleman K8055 USB Interface board

Hvad er det du har problemer med?

Jesper Poulsen

Re: Hjælp søges til Velleman K8055 USB Interface board
Jeg har ikke disideret problemer PT.. kan ikke rigtigt komme igang.. ved
ikke hvor jeg skal starte og slutte..
så lidt generel hjælp til bare at komme igang

//EL-Trikker

Re: Hjælp søges til Velleman K8055 USB Interf ace board
Hvad vil du lave med den??

Hvilket programmering sprog vil du bruge??

Det er da to væsentlige spørgsmål jeg ville stille mig selv, hvis jeg
skulle igang med noget????

Overvejer selv at købe den der hedder K8066 Mener jeg det er, den skal
jeg bruge til at styre noget elektronik, temp føler osv til vores
stokerfyr.

Programmet skal laves i Delphi og senere når det virker ja så skal det
også laves til Linux.

Så for at kunne hjælpe dig, var det måske en ide at have svar til de to
første spørgsmål.

MVH
Allan

Re: Hjælp søges til Velleman K8055 USB Interface board

Ikke noget specielt lige nu.. aller først ville jeg bare gerne lære at kunne
få den til at gøre nogle ting fra computeren..
dog har jeg fra en kammerat fået en forespørgsel på om man kunne bygge den
på et lysshow, og lave nogle bevægelsesmønstre der kunne vælges fra en knap
på skærmen eller lign.. det kunne jo passende være mit første projekt.

Men PT. er det primært udgangene jeg vil bruge.

Ja.. hvad er bedst/nemmest?

K8066 er en 3W mono forstærker.. mon den til virke så godt i dit
stokerfyr...

Re: Hjælp søges til Velleman K8055 USB Interf ace board
Ja det kunne jo være et udmærket projekt.

Ja jeg syntes helt klart delphi, for det kender jeg helt tilbage fra da
grundstammen hed polypascal.

Så hvis du ikke kender et programmeringsprog, så ville jeg nok gå i
gang med Delphi, da det er rimlig nemt at lære og fint til så "hjemme"
opgaver.

Men husk det tager tid at lære at programmer. Men delphi er rimligt
nemt, da meget af det forgår med træk og slip.

Sorry, det hedder K8061 Extended USB interface card.

Re: Hjælp søges til Velleman K8055 USB Interface board

Okay.. så skal jeg have fat på et program til det, kan jeg regne ud.. hedder
det bare delphi ?

//EL-Trikker

Re: Hjælp søges til Velleman K8055 USB Interf ace board
EL-Trikker forklarede den 04-07-2008:

Ja det hedder bare delphi, mener også den findes i en gratis version,
man må download til privat brug. brug evt goggle til at finde det.

Mener der på velleman's hjemmeside ligger nogle eksembler på hvordan
det bruges til delphi men om det ligger under dit bord eller under
K8061 kan jeg ikke huske, men der er eks på bruge af det.

Re: Hjælp søges til Velleman K8055 USB Interf ace board
EL-Trikker kom med følgende:

Lige et tillæg til tiderliger

Bruge delphi 6, og kik på dette link
http://www.brothersoft.com/delphi-download-76433.html