Hjælp søges til SMD code

Hej,

her er ugens gåde, og jeg kender ikke selv svaret.

Det er en 3-benet device, SOT-23,  markeringen er vanskelig at tyde:

der kan stå:
A02
AB2
evt. A112

og jeg har ikke kunne finde noget der ligner.

Jeg gætter på det er bipolar eller en FET transistor
Den sidder på et print i en lyskontakt enhed til en WV Passat fra 94-96.

Venlig hilsen Jens

Re: Hjælp søges til SMD code
Hejsa

Måske du kan bruge denne side:
http://www.tkb-4u.com/code/smdcode/indexsmdcode.php

Mvh Hauge

Re: Hjælp søges til SMD code

Og:
http://www.marsport.org.uk/smd/mainframe.htm

Mvh Hauge

Re: Hjælp søges til SMD code
Hej,

den er prøvet, og jeg har prøvet forskellige lister som min ven google kan
diske op med

Det er derfor jeg nu spørger i dette forum.

Hvis man ser bort fra A'et og der så står 02 på den så kan det være en BST82
(FET) fra NXP.

Venlig hilsen Jens

Re: Hjælp søges til SMD code

Det eneste du er sikker på er at koden starter med "A"!

Prøv at finde en lup og en god lampe med stærkt lys i.
Eller et mikroskop.
Og læs så koden.

Jeg gætter på at det er en halvleder! Eller en
dobbelt-diode.
Måske en digital transistor, med indbygget basismodstand.

/Bo.

Re: Hjælp søges til SMD code

En digital transistor ? det giver jo ingen mening at skrive sådan noget.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Hvorfor ikke?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hjælp søges til SMD code

Fordi en transistor ikke er digital, men analog, at den så kan bruges
som switch, hvorved den opfører sig digitalt er en anden sag.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Re: Hjælp søges til SMD code
Hej!

Nu kalder man det så en digital transistor, hvadenten du kan lide det
eller ej.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Hjælp søges til SMD code

Så synes jeg du skal sagsøge enten ON-Semi eller Farnell.
De sælger sådanne sager. Med ovennævnte produktbeskrivelse.

/Bo.

Re: Hjælp søges til SMD code

Der er også mange forretninger der sælger S-VHS kabler, vil du så påstå
at fordi de nu skriver S-VHS kabler, så er det den korrekte betegnelse ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Re: Hjælp søges til SMD code
Stort tak til alle!

Under mikroscopet stod der A82 der og det er en diode, BAS21

mvh Jens

Re: Hjælp søges til SMD code

Tror jeg har den liggende, hvis du ike kan finde den andre
steder.

/Bo.

Site Timeline