Hjælp søges til reparation af beskyttelseskredsløb

Hej i gruppen.

Jeg sidder med et print fra en scooter, der har været stjålet.
Gilera (DNA)
http://www.maxmoto.co.uk/images/39%20Gilera%20DNA%2050.jpg
Printet er fra speedometerenheden og omdrejningstælleren (Har ingen diagram)
Sikkerhedskredsløbet har et par brændte komponenter.

Se billeder her:
http://up.peecee.dk/index.php?id43%386
http://up.peecee.dk/index.php?id43%388

Den komponent, der er brændt helt væk...
Er der nogen, der kan genkende den, ud fra resterne?
Jeg har renset af så godt det var muligt.
Men jeg er i tvivl om det er en transorb eller hvad det er?

Dioden på billedet er vist kortsluttet. (Viser 14 ohm)
Hvad kan fås som erstatning for den?
Så vidt jeg kan se på den står der:
206 - 22A

Alle inputs er velkomne.

Carsten

Re: Hjælp søges til reparation af beskyttelseskredsløb
Køb et nyt print. Der er sikkert stået mere af.

--
MVH.
Finni

Re: Hjælp søges til reparation af beskyttelseskredsløb
On Fri, 4 May 2007 13:01:01 +0200, "CarstenGP \(8381\)"

Dioden er formentlig en 1SMA22A - en 22V transzorb.

Den brændte komponent er formentlig en sikring, værdien er svær at
gætte. Men formentlig et par Ampere.

Som forsøg ville jeg fjerne dioden, og lægge en TYND mellem de to
punkter hvor der er brændt. Der er jo grænser for hvor stor skade der
kan ske.

Virker de så kan du derefter prøvet at måle strømmen i drift, køb en
sikring med 3-5gange den målte værdi, og monter en ny transzorb.

Re: Hjælp søges til reparation af beskyttelseskredsløb
Hej Ole...
Når det er til motorkøretøj, tror du så et par ampere er nok?
Ville det være en ide at modificere lidt, så der kunne monteres en sokkel
til sikring?

Ellers mange tak for hjælpen!

Carsten

Re: Hjælp søges til reparation af beskyttelseskredsløb
On Sat, 5 May 2007 10:43:30 +0200, "CarstenGP \(8381\)"

Ja.

Næh.

Re: Hjælp søges til reparation af beskyttelseskredsløb

Kan du i øvrigt pege mig i retning af enten et sted man kan købe sådan en
faætter uden at skulle købe en hel rulle,
Eller til et alternativ, der kan købes på samme vilkår :)

Re: Hjælp søges til reparation af beskyttelseskredsløb
On Sat, 5 May 2007 11:12:23 +0200, "CarstenGP \(8381\)"

www.rsonline.dk

Re: Hjælp søges til reparation af beskyttelseskredsløb

Der har jeg været... Det eneste jeg kan finde der, på 22V, er BZX85 22V
Som er udgået... og som kun er på 1.3W

Re: Hjælp søges til reparation af beskyttelseskredsløb
On Sat, 5 May 2007 11:47:21 +0200, "CarstenGP \(8381\)"

http://dk.farnell.com/jsp/Semiconductors/Diodes/MULTICOMP/1.5SMCJ22A/displayProduct.jsp?sku93%81660

Re: Hjælp søges til reparation af beskyttelseskredsløb
http://dk.farnell.com/jsp/Semiconductors/Diodes/MULTICOMP/1.5SMCJ22A/displayProduct.jsp?sku93%81660

Er du sikker på at den virker?
Jeg troede den skulle have Zener-diode virkning.
På den org. kreds er der jo polarisering.
http://www.onsemi.com/pub/Collateral/1SMA5.0AT3-D.PDF

Re: Hjælp søges til reparation af beskyttelseskredsløb
On Sat, 5 May 2007 16:30:53 +0200, "CarstenGP \(8381\)"

http://dk.farnell.com/jsp/Semiconductors/Diodes/MULTICOMP/1.5SMCJ22A/displayProduct.jsp?sku93%81660
Det burde den ogs[ have.

Re: Hjælp søges til reparation af beskyttelseskredsløb
http://dk.farnell.com/jsp/Semiconductors/Diodes/MULTICOMP/1.5SMCJ22A/displayProduct.jsp?sku93%81660
Okay, men jeg kiggede bare på databladet, og der er ingen polarisering på...

Site Timeline