Hjælp søges - mikrofonforstærker kreds

Jeg har anskaffet mig en MP3 optager men den har kun en "line-in" indgang.
For derfor at kunne tilslutte en mikrofon skal jeg jo have en
mikrofonforstærker.
Ideen med MP3 optageren er netop at den ikke fylder noget hvis man skal have
den med til en koncerter
- derfor skal mikrofonforstærkeren også være pladsmæssigt lille.

Er der noegen der ved om man kan få en mikrofonforstærker i CMOS kreds eller
som
har ideer til at lave denne meget lille mikrofonforstærker ?

Min MP3 optager er ca. på størrelse med en lighter så det omkring denne
størrelse vi snakker om.

MVH

TF

Re: Hjælp søges - mikrofonforstærker kreds

2..3 transistorer plus det løse, alt i SMD og fx. 1..2 lithium-knapceller
til at drive det, så kan det fylde meget mindre.
Men du skal også tænke over hvilken mikrofonkapsel du vil bruge til dine
bootlegs.

--
Venlig hilsen,
Søren

Tjaa - jeg ved ikke så meget om mikrofoner (2 stk til stereo), men jeg ville
helst have nogen der var i den gode mellemklasse.
Også mikrofonerne må gerne være lidt kleine så de er nemme at have med
rundt.
Er kondensatormikrofoner ikke de mindste ?

Har du evt. nogen forslag ?

MVH

TF

Re: Hjælp søges - mikrofonforstærker kreds
Hej Stevie,

Hvis det skal være til at betale er det nok (de billige hadder dog
elektretmikrofoner, rigtige kondensatormikrofoner er noget dyrt stads)

De billige elektreter er bedre end prisen afslører.
Skal det være helt sublimt er der vist en speciel kapsel fra Panasonic
(IIRC) der er _valget_, men eftersom det skal ind i en MP3-optager på
størrelse med en lighter, vil et par almindelige 5-kroners elektreter
næppe være det begrænsende led.

Hvad er indgangsniveauet på optageren ?  (Det står nok i manualen).

--
Venlig hilsen,
Søren