Hjælp søges af begynder.

Hej Ng

Jeg har aldrig beskæftiget mig med elektronik, men nu står jeg og mangler
3-4 små printplader 25x25mm hvorpå jeg skal monterer 3 stk. modstande og en
lille mini audio transformer.
Hvordan laver man sådan nogle, og er der nogle steder man kan få dem lavet
til en fornuftig pris.

mvh
peg

Re: Hjælp søges af begynder.
en

En hver elektronik fusker kan vel lave dem.

Hvor i landet befinder du dig?

--
Hilsen
   Peter N Petersen

en

Du kan eventuelt overveje hulprint. Det er print med fyldt med huller
(afstand 2.54 mm i beggge retninger) og så er der enten øer eller lige baner
afhængig af typen. Det kaldes også veroboard.

Du kan se nogle typer her: http://www.elfa.se/elfa/produkter/dk/158771.htm

Andre forhandlere kan du finde her:
http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

Re: Hjælp søges af begynder.

mangler
og en

Hvad er det for en transformer du har der, hvad er forholdet prim. sek.
og hvilken strøm kan den tåle?

lavet

http://www.diyhifi.dk/fremstilling_af_print_paa_den_lette_maade.html
Fortæller lidt om, hvad du er oppe i mod

Ejvind Andersen
Re: Hjælp søges af begynder.

Hvis du skaffer noget printmateriale kan du tegne et så simpelt print i
hånden med enten en "permanent"-tusch (en af dem der kan tegne på fx.
glas/metal og ikke umiddelbart kan gnides af når det er tørt), eller med
en halvdyr pen der er beregnet til formålet (en "DALO-pen") der kan fås
hos enhver velassorteret elektronikforretning.

Dog er der mindre arbejde i at bruge Veroboard som HKJ foreslår og det er
meget let at tilpasse i størrelse (kan knækkes efter en lineal).

--
Venlig hilsen,
Søren