Hjælp! Philips TV sætter ud

Hej.
Jeg har et Philips TV som mangler billede i flere minutter efter at det er
tændt (nogle gange 30-40 minutter)
Engang imellem kan der godt være billede lidt, inden billedet bliver til en
vandret stribe og derefter sort skærm. Efter en tid kan billedet komme igen,
og blive indtil der har været slukket for apparatet en tid.
Serie nr. er 28CE5590/13B
Jeg vil meget gerne have et tip ang. rep.
Skal jeg omlodde? (evt. hvor)?

Mvh.  Poul

Re: Hjælp! Philips TV sætter ud
Hej!

Jeps, på printet ;o)

Nu kan jeg ikke lige på stående fod huske hvad der sidder af vertikaludgang i en
2B'er (dit chassis) men du skal højest sandsynligt have fundet en ca. 9-benet
kreds på en køleplade i nærheden af højspændingstrafoen. Inspicer dennes (den
9-benede kreds) ben og omlod!

Iøvrigt:

Omlod _alle_ komponenter som er på køleplade.
Omlod højspændingstrafo
Omlod komponenterne til højre for højspændingstrafoen (de sidder ifbm. BU508).

Dette er et absolut minimum ved rep. af 2B'ere :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Re: Hjælp! Philips TV sætter ud

vertikaludgang i en
9-benet
(den

Jeg mener at det er en TDA3654Q der er brugt som vertikalkreds i 2B'erne.

--
Venligst

Lasse C. Johansen.

Re: Hjælp! Philips TV sætter ud
Hej Kim og Lasse.
Tusind tak for de gode råd!
Nu kører mit TV igen og billedet kommer frem efter 11 sek. rent.
Jeg har omloddet højspænding, alt på køleplader og hvad der ellers så
suspect ud.

Mvh. Poul

Site Timeline