Hjælp min 50" plasma skærm 'døde' i forgårs ..

Jeg fik mig en grim overraskelse juleaftensdag, da jeg opdagede at
ungerne ikke kunne få noget billede frem på vores plasmaskærm.

Skærmen er en 50" Pioneer PDP-502MXE.
Når jeg tænder den starter blæserne op, kører i nogle få sekunder
hvorefter den går standby igen.
Er der en i Århus eller omegn, der har forstand på at reparere sådan en
skærm, så vil jeg og ikke mindst mine 2 unger blive ovenud lykkelige.
Jeg vil gerne hvis personer der har interesse i at hjælpe med at
reparerer den, kontakter mig via flg. mail:  rex(fjern dette)@modgunn.(og
dette)com.

Med chance for at blive buet ud i denne gruppe så tillader jeg mig
alligevel at skrive, at den hjælp, jeg søger er fra personer, der dagligt
arbejder med elektronik som profession.  Jeg tør ikke overlade skærmen
til en hobby entusiast, der mener at han/hun sagtens kan reparere sådan
en skærm.  Den har trods alt kostet mig kr. 110.000,00 og jeg har altså
ikke råd til at købe en ny hvis en hobby tekniker ødelægger den ved et
uheld.

På forhånd tak.

Re: Hjælp min 50" plasma skærm 'døde' i forgårs ..

I så fald er det vist bedst du henvender dig til en autoriseret
forhandler/reparatør. Hvis du har råd til at gå 110K for sådan en dims, så
har du vel også råd til at få den repareret professionelt og med garanti!

--
M.v.h. Peter Andersen.

Re: Hjælp min 50" plasma skærm 'døde' i forgårs ..
Var det sket uden for ferien, så var der heller ingen tvivl om at jeg havde
ringet til en autoriseret.
Men her i vinterferien hvor man endelig havde tid til at hygge med ungerne
sammen med en disneyfilm o.l , da er det nærmest en katastrofe.
Desuden er det ikke bare en du lige 'piller' ned fra væggen, da den vejer
over 40 kg.
Hvis du også nærlæser mit indlæg , så er det netop en professionel jeg
søger til at hjælpe, og jeg er villig til at betale hvad en reperation
koster.
Hvorfor jeg henvender mig i denne newsgroup, er udelukkende for at se om
jeg kunne være heldig at en elektronikmekaniker/tekniker, der har juleferie
læser dette indlæg, så jeg kan få den repareret a.s.a.p.

// Rex

Re: Hjælp min 50" plasma skærm 'døde' i forgårs ..
Hej Rex

Jeg syntes da det er positivt at den er gået i stykker, så kan ungerne og dig
da til en afveksling prøve at underholde jer selv, det kan man godt :)

Mvh Max

Re: Hjælp min 50" plasma skærm 'døde' i forgårs ..

HØRT!! Tag en tur i skoven i stedet for.... eller begynd at byg en elektrisk
togbane eller nogle fuglekasser eller noget...:-)

--
M.v.h. Peter Andersen.

Re: Hjælp min 50" plasma skærm 'døde' i forgårs ..

Nej, besøg en togbane :-)

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Hjælp min 50" plasma skærm 'døde' i forgårs ..
Ta for de mange forslag til alternativ underholdning :-)

Men:

Da jeg i min fritid er jæger og derved naturmenneske,
så jeg bruger masser af tid med familien i det fri.

Det er to piger jeg har, så de gider ikke togbane :-(

Og når noget ikke virker, så er det absolut det man (ungerne)
vil bruge (altså fjernsynet).

Så for at få lidt julefred, så ser jeg frem til at få lavet det a.s.a.p.

// Rex

Re: Hjælp min 50" plasma skærm 'døde' i forgårs ..
On 27 Dec 2003 11:26:50 GMT, Rex Petersen

Rart at høre.

Nej de gider ikke leje med togbanen, men de vil elske at leje med
udstedning at billetter, give deres dukker en køretur ud i det blå, og
i det hele taget meget af det der eksisterer omkring banen.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\ <_       E-mail: snipped-for-privacy@mail.tele.cykeldk

Ja det er jo endnu bedre.... desværre har vi ikke haft noget snevejr i år,
ellers kunne en rask lille fotoekskursion i juledagene ha være hyggeligt og
med flotte resultater.

--
M.v.h. Peter Andersen.

Re: Hjælp min 50" plasma skærm 'døde' i forgårs ..
Du må en tur til Horsens, der har jeg se de sælger den skod skærm som du
også har.

---
Re: Hjælp min 50" plasma skærm 'døde' i forgårs ..

Ring til Elektronikcentralen i overmorgen

Vent dog til der kommer en prof på arbejde, eller smid det i bilen og
kør til Fyn - Ole G. vil med glæde kassere det for dig :-).

Pjat, det lyder som en overbelastet strømforsyning, måske bare en simpel
fejl.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Hjælp min 50" plasma skærm 'døde' i forgårs ..
On 26 Dec 2003 23:45:05 GMT, Rex Petersen

Du er ikke den eneste.

Jaeh. Protection. Årsag? MANGE muligheder.

Jeg kan sagtens lave den, men er ikke i Århus.

Errrh - er der ikke garanti på dyret?
Lån/lej et standard TV til julen, kontakt salgsstedet på Mandag. Men
forvent ikke rep. på stedet, snarere at du skal vente _længe_ på rep.
på et-eller-andet servicecenter.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Hjælp min 50" plasma skærm 'døde' i forgårs ..

Jeg købte det engros for 2½ år siden gennem EET Nordic.

Hvor i landet bor du ?

Re: Hjælp min 50" plasma skærm 'døde' i forgårs ..
On 27 Dec 2003 13:46:00 GMT, Rex Petersen

OK

Faaborg, Sydfyn. Men min kompagnon bor i Odense.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade