Hjælp med datablad og forbindelser på gammelt HP-LED-display

Hej, er der nogen der kan hjælpe her :-) ?

Jeg er kommet i besiddelse af nogle lækre LED-displays.

De er fra HP og der står følgende på undersiden:

(HP) C
239-6771
SINGAPORE
  9309   .

De har 8 ben, og passer i breddemæssigt i en stor DIP-sokkel
Jeg ved at der er indbygget en dekoder i dem (BCD?) og det er et
syvsegments-display, der skriver 0-9-a-b-c-d-e-f med pæne afrundede tal -
altså ikke firkantede tal/bogstaver.

Jeg går ud fra at der findes en del af disse display der er drop-in typer,
så måske nogen ligger inde med info om forbindelser på dem ??

Google søgninger på tallene på kryds og tværs, bliver jeg ikke klogere af...

De består af en sort bund med mørkerødt støbemasse over, som beskytter
kredsløbet og lysdioderne. hele kredsløbet er synligt igennem fronten af
displayet.

// Per

Re: Hjælp med datablad og forbindelser på gammelt HP-LED-display

YES!
- Fandt selv ud af det :-)

Efter en million søgninger med google. fandt jeg frem til en voltmeter-app.
note der foreslog brug af HP 5082 displays, og fandt frem til dette, og det
viser sig at de er kompatible med mine displays :-)

- Så er det igang med at lægge print ud :-)

http://www.decodesystems.com/hp5082-7300.html

- Så er det igang med at lægge print ud :-)

// Per

Site Timeline