Hjælp [måske OT] - Page 2

Re: Hjælp [måske OT]

er den ikke kun 230V ?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen
Re: Hjælp [måske OT]
Her hvor jeg bor, har jeg målt den til 240 V.

Inde i Køvernhavn, har jeg målt den til 220 V.

Så på den måde har du egentlig ret: 230 V giver et fint gennemsnit.

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Re: Hjælp [måske OT]

Kan godt forekomme... AfhE6%nger af hvor tE6%t man er pE5% transformeren,
og af om den er hE6%vet en smule af hensyn dem der er sidst pE5%
strengen.

Sikkert sidst pE5% strengen.

De 230 volt kommer af at nul-lederen kommer fra et stjernepunkt i
tranformeren, med de 3 faser a 400 volt. (kvadratrod af 3 delt med 400)

Og ja!! Jeg ved godt at det nE6%sten giver 231 volt, men sE5%dan er det
altsE5% bare. ;-)

Man gE5%r altsE5% ud fra at der er 230V nE5%r man dimensionere og lign.

Mvh. Flemming Jensen

Re: Hjælp [måske OT]

...øh, omvendt

Bo //

Re: Hjælp [måske OT]

Ja,ja okay... SE5% 400 delt med kvadratroden af 3.
Men det giver jo nE6%sten sig selv, da det jo ellers ikke giver 230V.

Flemming

Re: Hjælp [måske OT]

I "gamle dage" var grænserne 220VAC +/- 10%, svarende til 198..242VAC
Og nu er det 230VAC +6%/-10%, svarende til 207..244VAC

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: Hjælp [måske OT]

Kære nusle nuslesen. Vi er alle sammen her i gruppen meget spændte på,
om I har fået oplysninger nok.
Så vend også tilbage selvom I har løst opgaven ;-)

Re: Hjælp [måske OT]
Hej,

Sys error detected ;)

--