Hjælp - måske ødelagt VHS-C-bånd

Hej gruppe

Jeg er lidt i panik - jeg skulle til at overspille et VHS-C-bE5%nd fra
mit videokamera til min PC, men mit kamera begyndte at sige underlige
lyde. Jeg tE6%nkte at bE5%ndet mE5%ske var spolet for lF8%st op, og i
forsF8%get pE5% at redde det, spolede jeg til slutningen af det og sE5%
tilbage til start. Nu kan jeg se, at der er smE5% folder nederst pE5%
bE5%ndet, ca. med 3mm afstand - jeg kunne se de kom ved afspilning af
bE5%ndet (heldigvis afspillede jeg kun lidt i starten), men ved ikke om
de ogsE5% er kommet pE5% resten af bE5%ndet pga. spolningen. Kameraet tF8%r
jeg ikke bruge, men hvad med bE5%ndet - er det bare tabt? Kan det
reddes? Og er der evt. noget jeg kan gF8%re ved bE5%ndet inden jeg
sE6%tter det i et andet kamera?

RE5%d modtages med tak!

Mvh
Jesper

Re: Hjælp - måske ødelagt VHS-C-bånd

"Hej gruppe

Jeg er lidt i panik - jeg skulle til at overspille et VHS-C-bånd fra
mit videokamera til min PC, men mit kamera begyndte at sige underlige
lyde. Jeg tænkte at båndet måske var spolet for løst op, og i
forsøget på at redde det, spolede jeg til slutningen af det og så
tilbage til start. Nu kan jeg se, at der er små folder nederst på
båndet, ca. med 3mm afstand - jeg kunne se de kom ved afspilning af
båndet (heldigvis afspillede jeg kun lidt i starten), men ved ikke om
de også er kommet på resten af båndet pga. spolningen. Kameraet tør
jeg ikke bruge, men hvad med båndet - er det bare tabt? Kan det
reddes? Og er der evt. noget jeg kan gøre ved båndet inden jeg
sætter det i et andet kamera?

Råd modtages med tak!

Mvh
Jesper

Hej Jesper.

Har du prøvet at lægge det i en adapter, så afspillet båndet på din VHS
videomaskine til fjernsynet, er der støjstriber på skærmbilledet på
fjernsynet, så må du leve med det, du kan jo afspille båndet fra din
videomaskine til PC,  send kameraet til reparation, det ku' jo være det
trængte til et eftersyn.

Hilsen Kurt J.

Odense

Re: Hjælp - måske ødelagt VHS-C-bånd

Det var da meget uheldigt at der kom skade på båndet, men...
En god VHS båndmaskine skal nok kunne afspille båndet uden for megen støj på
billedet.
Skaf dig en adapter til dit bånd så det passer i en VHS maskine, og afspil
så båndet med din almindelige båndoptager i stede for.

MVH
John

Site Timeline