hjælp - mangler en transistor

Hej, jeg har en død Acer Aspire77s Monitor, og har fundet en BU 2527AF
monteret som Q302. Men ifølge printet er Q302 en FET transistor ( D, G, og
S ), mens BU2527 er en standard NPN. Transistoren er undet alle
omstændigheder død - 0 Ohm mellem alle ben, og det ser ud til der tidligere
har været loddet, så jeg formoder om at nogen har forsøgt et eller andet
tidligere. Hvis der er nogen som ligger inde med et diagram eller selv har
pågældende monitor, så ville det være rart at vide hvilken transistor som
skulle side der helt præcist. Den er monteret på alu-køling lige ved siden
af højspændings trafoen.

mvh. Keld

Re: hjælp - mangler en transistor
Ingen hjælp at hente kan jeg forstå - hvad så med navnet på en ofte benyttet
FET til højspændning i TV'er og monitorer.
mvh. Keld

tidligere

Re: hjælp - mangler en transistor
og
eller andet
har
som
siden

Du skal finde en ny BU2527AF (jeg tror aldrig der har siddet en FET der) og
så skal du finde årsagen til den er død.
Det er sikker en lille kondensator ( under en 1nf) på 2 - 4 kVsom sidder
lige ved siden af din BU.

Mvh Morten

Site Timeline