HJÆLP LCD Problemer

Hej med jer

jeg har 2 lcd flatpannel displays

1.   Hitachi
http://www.blueeye.dk/lcd/lcd.jpgher er bagsiden
      LM272CXGNR
      8065
      97-24401-1 Japan

Pinout     1-4 og 10-13 har ikke metalisk forbindelse
1     D0     61104  - Part 1
2     D1     61104  - Part 1
3     D2     61104  - Part 1
4     D3     61104  - Part 1
5     Non
6     D1     61105
7     Non
8     CL1
9     CL2
10   D0     61104  - Part 2
11   D1     61104  - Part 2
12   D2     61104  - Part 2
13   D3     61104  - Part 2
14   V1 - VCC
15   GND
16   (SC)     Green Chip Center leg "C"
17   (SC)     Green Chip Left leg "B"
18    intet ben
19    Non
20    Non

2. Display fre en IBM Notebook mærke ??
    Model        :    Epson
    P/N            :    07G1131
    FRU P/N    :    07G1737
    ECM-A0594
    9147DM26N

    Her er data på backlite og kontrast og brightnes styring
    P/N             :    07G1132
    FRU P/N     :    07G1738
    *1M860014692*

Håber der er en der kan hjælpe mig

Thomas

Re: HJÆLP LCD Problemer
Hej!

Med hvad dog?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: HJÆLP LCD Problemer
Jo ser du jeg vil sætte et af dem til min pc på usb ,rs232 eller lpt som et
grafisk display (ikke skærm)
for at displaye div info som Winamp MBM5 SETI osv...........
men jeg kan ikke hitte ud af at sette den til.
Jeg skal bruge en controler til hitachi og Epson aner jeg ikke hva jeg skal
bruge

men hva jeg gerne skulle bruge hjælp til er :

Data Sheets
Schematics
Pinouts
Controler (hvis der er en der ligger inde med en vil jeg grene købe den)

Eller bare gode råd der kan få mig et skrit vidre

Re: HJÆLP LCD Problemer
Hej!

Det kan du desværre godt glemme. Displays fra notebooks er jævnligt oppe og
vende her i gruppen, og svaret er hver gang det samme :(

Det nemmeste du kan gøre, er at skaffe et display baseret på
HD44780-controlleren e.lign. da det allerede er understøttet af div. plugins til
eksempelvis WinAmp.

Dine displays mangler sikkert hele controllerdelen (som er integreret i
VGA-grafikkortet i de maskiner du tog dem fra).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: HJÆLP LCD Problemer
Hej

Det jeg vil bruge de skærme til er ikke som VGA skærm til pc'en men et
grafisk info display lige som 4x16 char displays kan
har set flere maskiner med det (grafiske displays)
det eneste er hvilken controler jeg skal bruge
håber der er en der ude der har haft samme problem