HJÆLP: fjernbetjent IdeLine lysdæmper

Hej gruppe

Jeg har en fjernbetjent lysdæmper af mærket Ide Line, men jeg kan simpelthen
ikke finde den sk*** brugs-vejledning. Er der nogle af jer der har en der
kan dele med mig hvordan jeg få den programmeret igen til mine remote???

Det er en RF remote/modtager og bagpå  modtageren står der "Type: RC-402D,
#700851"
Bagpå remoten står der "Typenr: TR-402D #700695"

Den er hvid og halvklodset. Hvis der er nogle der kan hjælpe mig bliver jeg
meget glad. Bare svar her i gruppen, jeg kommer ofte forbi :-)

VH Claus

Re: HJÆLP: fjernbetjent IdeLine lysdæmper
Hej Claus...
Jeg tror jeg kan hjælpe...

Ved brug med learn funktion:

1) Før senderen aktiveres, isæt et 9 volt batteli i senderens batteriholder
2) Luk batteriholderen
3) Tryk på NEW CODE knappen for at udvikle et nyt kanalnymmer hvis der er
ønsket.
4) Tryk på ON eller OFF knappen på senderen for at bekræfte at den fungerer.
(den grønne indikatorlampe blinker)
5) Tilslut modtageren til stikkontakten og tilsut eksempelvis en lampe til
modtageren.
6) Prøv at trykke på ON/OFF for at bekræfte at denne fungerer.
7) Plaver senderen omkring ½-1meter fra modtageren.
8) Tryk på den ønskede kanal på senderen (f.eks. CH.1 eller CH.2) og slip
knappen igen.
9) Tryk og hold ON knappen på senderen nede.
10) Tryk og slip LEARN knappen på modtageren så senderen kan lære koden.
11) Slip ON knappen på sendren.
12) Modtagern skulle nu reagerer på ON/OFF kommadoen på denne kanal.
13) Gentag den samme procedure for de andre modtagere i systemet.
14) Det er muligt at tilslutte de andre modtagere til den smamme kanl eller
til nogle af de andre kanaler. Dette afhænger af mo De ønsker at kontrollere
modtagerne sammen eller deperat.
15) Kanalen og kanalnummeret for modtagern bliver gemt i hukommelsen og vil
forblive efter at strømmen bliver afbrudt.
16) Hvis NEW CODE knappen trykkes ned skal alle modtagerne derefter igennem
LEARN processen igen for at lære de ønskede kanaler. Hvils denne process
ikke gentages virker kunktionerne ikke.

mvh René Roest

simpelthen
jeg