Hjæææælp

Hej de herrer og damer (hvis nogen).

Jeg sidder her med et analog parallelføringskort.

Kortet er fra midt 80'erne. Og kan ikke erstattes. Ufattelig at et analog
kort kan have en opløsning svarende til en 30 bits AD

På kortet sidder der nogle opamps (resten har jeg skiftet).

Det drejer sig om RM4227. 8 benet DIP. Jeg kan ikke se fabrikatet da
chippene har været fa.... varme så teksten er væk. Har diagram til kortet.

Der må være en årsag til at der er anvendt RM4227. Da der også er anvendt
LM358 og LM324. Her skal der bemærkes at RM4227 kun er brugt i regulerings
sløjfen.

Datablad søges.

Benny

Re: Hjæææælp

Giver det her dig noget ?
http://www.icmicroanalysis.com/DatabookContents/Raytheon/96-Raytheon-Databook.htm

Raytheon Semiconductor udgået produkt og langt hen af vejen noget der
ledes _længe_ efter......

Men en OP20 kan åbenbart erstattes af en RM4227
http://www.loadparts.com/Catalog/O/185.htm

Re: Hjæææælp

http://www.icmicroanalysis.com/DatabookContents/Raytheon/96-Raytheon-Databook.htm

Hej Klaus.

De to link fandt jeg også. OP20 er også en meget jagtet kreds. Fandt en pris
på ?20 og jeg skal bruge 3.

Benny

Re: Hjæææælp

http://www.icmicroanalysis.com/DatabookContents/Raytheon/96-Raytheon-Databook.htm

De der loadparts er ikke helt klar over hvad de sælger. OP20 er en single
opamp i et 8 benet hus. RM4227 er en dual opamp chip

Benny

Re: Hjæææælp

Raytheon RC4227, inear op.amp. Low drift.

Kretsen er beskrevet på en side i IC-master av 1988.

- - - to be offered in an 8 pin minidip package and fit the insistry
standard dual op amp pinout.

Jeg kan forsøke å ta et bilde, men jeg er /ikke/ "familier" med kamaret.

HM

Re: Hjæææælp

Har Du et datablad ?

-der er jo lavet mange og bedre opamps siden dengang i '80'erne.

Jeg er sikker på at vi kan finde noget.