Hj æ lp til intercom i bil

Jeg søger en venlig (og kompetent) sjæl der vil hjælpe mig med et lille
projekt.

I min rallybil har jeg et intercom system monteret til kommunikation mellem
1. og 2. kører. Nu har jeg så erhvervet mig et dv-cam, et lille bulletcam og
en ekstern mikrofon, til optagelse af on-board video når vi kører løb. Den
eksterne mikrofon skal forbindes til enten L el- R audio indgang på
kameraet. Nu vil jeg så gerne have kommunikationen mellem 1. og 2. kører ind
i den anden kanal, og egentlig også gerne have de 2 mixet så det ikke er så
højre/venstre opdelt. Mit intercom system har ingen udgang, så jeg har brug
for en der kan fixe et udgangssignal, og sørge for at det har den korrekte
styrke i forhold til lyden fra mikrofonen. Jeg kan forestille mig at man kan
tage signalet fra styreboksen til intercom'en, eller fra en af ledningerne
der går til hjelmen, men hvad ved jeg :-)

Intercom systemet kan ses her: http://www.stilo.it/en/trophy/intercom.htm

Jeg bor i Århus, men er ikke bleg for at køre lidt hvis det er nødvendigt.

Jeg ved ikke helt hvad sådan noget skal koste, men vi finder nok på noget.

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
Re: Hj æ lp til intercom i bil

Ingen der kan hjælpe?
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
Re: Hjælp til intercom i bil

Jo, hvor meget må det fylde/koste ?

Skal det være costum design, eller må det være en lille standard mixer
?

Skal du have lyden med fra CAM'et også ?

Re: Hj æ lp til intercom i bil

Så lidt som muligt, har du noget bestemt i tankerne?

Hvis der findes standard sager der kan klare det til en overkommelig pris,
så ville det da være fint.

Nej, kun lyd fra eksterne mikrofon og intercom. Mikrofonen er den her model
(scroll ned på siden til "12v High Gain Microphone:

http://www.dogcamsport.co.uk/DogcamPro.htm

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
Re: Hjælp til intercom i bil

Tag lyden fra intercom'en fra begge hovedtelefonudgange, sæt det i til
en mixer. tag mikrofonsignalet fra den eksterne mikrofon og sæt det på
3. indgang.

Vivanco mixere findes svjv til en rimelig pris

<http://www.vivanco.com/cms/com/detail_produkt?mv_session_id=WnT3q4Vu&mv_pc40%&mv_arg93%10&own_key23%8

Re: Hj æ lp til intercom i bil
Klaus D. Mikkelsen - snipped-for-privacy@du.kan.finde.den on 22/08/05 11:36

Jeg tror det er nok med signalet fra den ene udgang. Man kan fint høre hvad
man selv siger, og selvfølgelig sidemanden, så et signal burde være nok. Men
jeg aner ikke hvilken styrke signalet fra intercom'en har. Mikrofonen er
beregnet til at skulle sættes direkte på av-indgangen på dv-kameraet, så her
er signalet formodentlig i "normal" styrke.

Jeg er nu lidt mere lun på en simpel box med en kanal fra mikrofonen, og en
fra intercom'en, som så spyttes ud gennem to phonostik til dv-kameraet. Ved
godt det i princippet er det mixeren gør, men den er trods alt lidt mere end
det.

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
Re: Hjælp til intercom i bil
Hej Peter

Lidt nysgerrigt spørge jeg, må i godt køre med hovedtelefoner på ?

Mvh Max

Re: Hjælp til intercom i bil

I rallye er det som regel bygget ind i hjelmen...

Re: Hj æ lp til intercom i bil

De er indbygget i hjelmen, og hjelm er obligatorisk under prøverne i et
rally. På transportstrækninger mellem prøverne kører vi ikke med hjelm, men
nogen vælger at bruge hovedtelefoner for at kunne føre en samtale (der er
ret støjfyldt i bilen).

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
Re: Hjælp til intercom i bil
Hej Peter

men

Ok, men prøverne bliver vel også holdt på lukkede baner ?

Det jeg gerne vil vide er om der er særregler for rallykører, almindelige
trafikanter må jo ikke benytte hovedtelefoner under kørslen, men hvis
man køre på lukkede baner gælder færdselsloven jo ikke.

Mvh Max

Re: Hj æ lp til intercom i bil

Rally afvikles som oftest på afspærrede offentlige veje. Det foregår
naturligvis med politiets godkendelse.

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
Re: Hjælp til intercom i bil

Huh? Hvilken lov skulle forbyde det?

Så ville en hel del håndfri mobiltelefonsæt jo også være ulovligt at bruge.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hjælp til intercom i bil

Findes der et billigt intercom-kit, der kan bruge almindelige pc-headsets?
Landcruiseren larmer ret meget...

Leif

Re: Hjælp til intercom i bil

Det er normalt kun et spørgsmål om stikkene passer.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline