Hive strøm ud af USB porten

Jeg vil gerne lave mig en USB Nokia oplader.
Hvilke ben i USB porten skal jeg bruge og er der noget særligt jeg skal være
opmærksom på?

Re: Hive strøm ud af USB porten

Se beskrivelse:
http://www.beyondlogic.org/usbnutshell/usb2.htm

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Re: Hive strøm ud af USB porten

Smukt - Mange tak!

Re: Hive strøm ud af USB porten

være

Du ved godt, at de kan købes færdige til stort set ingen penge?

Men du skal være opmærksom på, at det er meget forskelligt, hvor meget
strøm, man kan hive ud af usb porten. Standarden siger 500 ma, men mange
porte kan f.eks. højest give 100ma. Det svinger utrolig meget.

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer.  3 styk trådløse rumfølere.

Hvis den ikke kan levere 500mA så er det ikke en usb port jævnfør
standarden.
Af alle de computere jeg har rodet med har de alle kunne levere minimum
400mA.

Re: Hive strøm ud af USB porten

Shludder. Alle porte skal efter standarden kunne levere 100mA. Alle
tilsluttede enheder skal, når de tændes holde sig UNDER 100 mA i
forbrug. Under initialiseringen, skal masteren spørge de tilsluttede
enheder, hvor meget de kunne tænke sig at bruge. Herefter lægges et
power budget, og masteren sender besked til dem, der vil f.x. have
300mA, at de godt må lukke op for forbruget.

Alt andet er fusk på forventet efterbevilling...

Bo //

Re: Hive strøm ud af USB porten

Er du helt sikker ? jeg har lige kigget under min mus. der står 132mA det er
en microsoft intelli mouse explorer.

Jacob

Re: Hive strøm ud af USB porten

Det betyder jo ikke at den forsøger at tage 132mA med det samme du sætter
den i stikker eller tænder maskinen. Det kunne f.eks. tænkes at den først
tænder for lysdioden når den har fået god for at måtte forbruge over 100mA.

signing off.. Martin Sørensen

Re: Hive strøm ud af USB porten

Præcis. Iøvrigt undrer det mig at nogen kan finde på at lave en USB mus der
bruger mere end 100mA. For de keyboards og skærme der har USB bøsninger kan
ofte kun gi' 100mA ud af dem, fordi de kører som bus-powered hub. Og så vi
de afvise musen, hvilket er ret træls da den jo netop ville være praktisk at
tilslutte dér.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Hive strøm ud af USB porten

der
kan
at

Det er der sikkert mange eksempler på. www.tersgov.dk/diskdrev.jpg et
diskettedrev som bruger 500ma. Indtil videre har jeg tre USB hubs med egen
PSU, som ikke kan kører dette drev, men tilgengæld har jeg flere billige
hubs uden PSU, som kan kører det helt uden problemer.

Det viser bare, at ofte er der hverken hoved eller hale endsige logik i USB
problemer...

Claus

Re: Hive strøm ud af USB porten

Hm, trælst. Måske disse løse PSU'er er for slappe, og hvis drevet så trækker
en klat over 500mA når motoren starter, går de i knæ.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Hive strøm ud af USB porten

Det skal du fortælle producenterne...

Og jeg har flere eksempler på, at der er USB porte, som ikke kan trække
diverse udstyr. Det er ikke noget særsyn på navnlig ældre maskiner med
onboard USB.

Claus

Re: Hive strøm ud af USB porten

De maskiner jeg lavede test på var compaq computere. bla. nogle oldtusse
gamle nogle. de havde ingen problemer. problemerne kom i de nuere

Re: Hive strøm ud af USB porten

Bærbare pc'er kan godt have problmer med det....

Kasper

Re: Hive strøm ud af USB porten

Jeps.
min vega bærbare brokkede sig da jeg havde glemt at tilslutte
strømforsyningen til min hub. meen den var også hooket godt op. en usb
optisk mus, kortlæser, ipaq og en usb hdd uden psu.

Site Timeline