Historie - frekvenstællere før digitalteknik?

Hejsa

InteressespF8%rgsmE5%l - jeg ved hvordan man kan mE5%le spE6%ndinger med et
spole-baseret voltmeter, og strF8%mme osv.
Men hvordan mE5%lte man frekvenser f.x. fF8%r 2. verdenskrig?

En med en diode kan man ensrette noget, og dermed fE5% et indblik i en
niveau, men der er bare ikke altid nok.... sE5% hvad gjorde man?

Sonnich

Re: Historie - frekvenstællere før digitalteknik?
Hej Sonnich

Man brugte sådan noget som kalibrerede modtagere som naturligvis
var kalibreret op mod kendte frekvenser. Man brugte også noget
der hedder et gitterdykmeter til at finde resonans med i svingnings-
kredse. Det hele var lidt besværligere end idag da man hele tiden
måtte arbejde op mod referenser og kalibrering. Men en del af
problemerne kæmper man jo også med ved moderne målinger.

Jeg vil anbefale dig at låne bøger på biblioteket der indeholder
noget omkring gamle målemetoder.