High side MOSFET driver (kondensator)

Hej!

Jeg er ved at lave en opstilling med IR2125 (high side MOSFET driver), og er
pludselig kommet i tvivl om hvor høj spænding bootstrapkondensatoren bør
kunne tåle. Fetterne (fuld H-bro) forsynes med 400V. Datablad for IR 2125 og
tilhørende application notes synes ikke at oplyse noget.

Skal kondensatoren kunne holde til 400V+gatespænding, eller hvordan?

Mvh.
Anders

Re: High side MOSFET driver (kondensator)
er
og

Nej

Så vidt jeg kan se i databladet til IR2151 så er spændingen over
kondensatoren max 25V

VS = VB-25 til VB+0,3V

Så hvis du bare bruger en der kan tåle over 25V så skulle det være godt.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Tak, jeg var kommet frem til det samme. Men det er så irriterende, når
kondensatorerne pludseligt fylder hele arbejdsbordet :-) Og uden den
indbyggede røg, virker komponenterne ikke særlig overbevisende...

Tak for hjælpen!

Mvh.
Anders

Site Timeline