HIFI ryger - Page 2

Re: HIFI ryger

Så virker det, men hvordan løser jeg det sådan at jeg også kan have
tilsluttet min antennekabel?

/Søren

Re: HIFI ryger
køber et færdigt entenne modul som laver galvaninsk adskillelse mellem
antenne-anlæg og tv/pc.  Der er set en test af det i et hifiblad for
et par år siden. Kan bare ikke huske hvor.

EH

Re: HIFI ryger

Få nu jordet dit udstyr !

Overvej derefter at det er for _din_ sikkerhed at HFI'en slår.

Re: HIFI ryger
Vil jorde det hele så, men det virker ikke til at det er meningen da
stikkende ikke er lavet til dette.
Men vil anskaffe mig det så.

/Søren

Re: HIFI ryger
Jo stikkene er, men stikkontakten er ikke (formentlig).
Det er den gamle diskussion om dansk LK monopol/Schuko systemet.

/carsten

Var: Re: HIFI ryger Nu: HFI ryger

Prøv at spørge om dit HIFI relæ (dvs. HFI/HPFI) i den mest relevante
gruppe: dk.teknik.el

Der kan du få hjælp af folk der har praktisk erfaring.

Mvh. Jørgen

Re: Re: HIFI ryger Nu: HFI ryger

Du har ret til dels, jeg syntes ikke indlæget er i en forkert gruppe...

Jeg tror huritgt jeg kan finde nogle elektrikker der ikke ved hvorfor det
opstår og hvorfor der er 115V på kabinettet af en ujordet pc og hvilke den
af computeren der frembringer det....

Kasper

Re: Re: HIFI ryger Nu: HFI ryger

Muligt, men det er altså en fast del af uddannelsen, så i teorien ved alle
elektrikere hvorfor. Men der findes jo elektrikere som er gået over til
udelukkende at arbejde med aia/aba, industri, telefon/netværk osv og derfor
godt kan glemme "gammel" teori.

I det her tilfælde, er det ret simpelt for der er mange der har knaldet
udstyr/ind- og udgange/hpfi, ved at tilslutte antenne, hifi osv til PC'en.
Så det krævede altså ikke den store teknikereksamen.

Og derudover, så kan jeg vel finde flere elektronik-folk som ikke ved
hvorfor? Så hvilken gruppe er så korrekt? ;-)

Nicolai

Site Timeline