HF overbygning ?

Findes der en videre uddannelse (kursus eller lignende) i HF design ?
Elektronikteknolog har lidt HF men jeg er ikke meget for at skulle ohm's lov
igennem og en masse PIC "mikro processor" teknik i et helt år før der kommer
lidt HF når det kun er HF som jeg kunne tænke mig at lære mere om... findes
der noget somhelst ?

P.s. har kun svendebrev som elektroniktekniker så et A niveau haves ikke i
værken fysik eller matematik

m.v.h
L. Madsen

Re: HF overbygning ?

Hey

Så er der vel efter uddannelses kurser ?
der kører de bla nogle med noget GSM etc..

Men nu er jeg i gang med teknolog, og jeg vil mene du tørrer lidt for tykt
på i forhold til hvad jeg har erfaret..!

MEn jeg vil give dig ret til dels, for det første ½ år er i princippet
spildt, men jeg syntes vores lærer har været rimelig til at sætte nivuerne
lidt op for dem der kan det, og givet os frie hænder til at lave egne
projecter, bla fik jeg lavet et cpld board, der har givet uddanelsen et skub
frem af ved at vi nu også får lidt vhdl på 3sm. Så i princippet er det lidt
noget brok bare at man ikke får noget ud af det, det kommer an på om man vil
!!

Dernæst, vil jeg så mene at på 2 semester som er stadig modstande
transistore etc, der får du nogle flere nye værktøjer(du kender sikkert
thevenin men der findes mange flere regneregler)... Du har sikkert ikke
regnet passive filtere ud med complexe nummer ? (jeg vil ikke mene det
ligger inden for elektronikmek/fagtek... og det vil jeg mene er rimelig
vigtigt i hf også med den udregning.. Laplace på 3sm.. igen udrenging med
phasedrejning etc.. Digitale filtere ? hvor meget hf bliver ikke lavet i en
dsp nu om dage ?

såe jeg ved ikke hvor meget spildt det er... og mange af de ting tror jeg
efterkurserne for design regner med teknikkeren kan...

Det var mine 25 øre
Kasper

Re: HF overbygning ?

Uanset hvad, så kommer du altså ikke uden om Ohms lov. Mener du HF inden for
digitalteknik eller inden for analogteknik?

Ohms lov kommer du under ingen omstændigheder uden om.

Og i hvilket omfang vil du lære mere om HF-teknik? HF, VHF, UHF og SHF -
altså området HF spænder vidt og bredt.
KHJ

Re: HF overbygning ?

SKAM DIG..den korekte betegnelse er elektronikFAGtekniker...en
elektroniktekniker kan meget mere.....lige så meget som en
elektronikteknolog

Re: HF overbygning ?

Var det til m i g, du svarede?
KHJ

Re: HF overbygning ?

Nej.

Re: HF overbygning ?
Hej Karsten,

Du må nok uddybe den "hønsesnak" hvis du vil have at jeg skal kunne forstå
det ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Ja, men så er vi vist ved at være OT. Men i korthed, så er både australsk og
amerikansk jo udsprunget fra engelsk, hvor det australske og amerikanske
godt nok har udviklet og antaget mere lokalpræget slang, men alt i alt er de
to afarter af engesk jo ikke mere end ca. 250 år gamle.

Nå det her ender jo med en strid om kejserens skæg (dansk slang):-)
KHJ

Re: HF overbygning ?
Hej Karsten,

OK.