HF måleudstyr - erfaringer ? - Stabilock

Hej,

Jeg står overfor at skulle investere i noget måleudstyr til at designe et
ISM bånds modtage system med.
Frekvenserne som skal anvendes bliver i første omgang 433,92MHz men sidenhen
skal systemet op på omkring 918MHz.

Der bliver tale om en delvis IC løsning der anvender omtalte frekvens område
samt enten ASK eller FSK modulation.

Formålet med måleudstyret er at teste følsomhed på modtageren og da vi selv
skal lave en PCB antenne skal udstyret også kunne "teste" denne.

Jeg leder efter en målesender med følgende specs p.t.:

Output: -130dBm til +10dBm (-7dBm ala stabilock 4040 er også ok)
Frekvens: "DC" til mindst 950MHz gerne i 10Hz step eller der omkring.
Modulation: Intern FM/AM (ASK/FSK ville være et must) samt mulighed for
extern modulation kilde.

Jeg har set på Stabilock 4032 der har spectrum analyzer, modulations meter,
frekvensgenerator osv. indbygget
men har nogen erfaringer med den - er den "let" at betjæne så som Stabilock
4040 ? og kan den teste antenner?

Det må gerne være brugt udstyr så det gør ikke noget at det er "udgået"
udstyr da man jo måske kan opdrive det et eller andet sted.

Krydspostet til dk.fritid.hamradio / dk.teknik.elektronik,

m.v.h.
Lasse Madsen

Re: HF måleudstyr - erfaringer ? - Stabilock
Hej Lasse.

Prøv at høre her:
http://www.saabmetech.dk /
De har alt hvad hjertet kan begære. - Og lidt til!

mvh. Tonni

et