Herstall touch lysdæmpere, der tænder selv

Hej,

er der nogen, der har et råd til Herstall 12V-lamper med touch-lysdæmper,
der bare går i gang af sig selv. En eller anden udefra kommende påvirkning
får lamperne til at tænde af sig selv. Har kontaktet Herstall, men den
eneste løsning de havde på problemet, var at fjerne en lus (det hjalp en
lille smule) og så sendte de en omformer med skydelysdæmper. Nu er det bare
sådan, at fidusen med lampen går lidt i vasken. Ikke at jeg absolut har
behov for touch-reguleringen, men en skydeknap, der ligger bag lænestolen er
ikke særlig praktisk.

Jeg har 2 lamper af denne type. Den ene blev leveret med en anden
omformer/dæmper, der ikke havde det problem, men til gengæld ikke holdt så
længe...

Nogen, der har haft dette problem og kender en løsning?

På forhånd tak

Søren

Re: Herstall touch lysdæmpere, der tænder selv

Ja! Genbrugsstationen. Fabrikatet er det arveste l... og burde aldrig
være solgt.

De er ekstremt følsomme for hf indstråling. Bare en flue, der flyver
forbi og slipper en vind så .....

Christian Treldal

Re: Herstall touch lysdæmpere, der tænder selv

Jeg er godt klar over at det er det arveste lort (Herstall er vist ikke :-)
Men nu har jeg det og lamperne er da også meget pæne så derfor skal de ikke
på genbrugsstationen...

Problemet ved os er vist nok lastbiler/CB-radioer. Det passer i hvert fald
som regel med at der kører en lastbil forbi når lampen "driller"

Spørgsmålet gik på en løsning (andet end genbrugsstationen). Findes der
andre omformere med touch (den første vi havde virkede jo, bare ikke særlig
længe). Eller er det et generellt problem ved lamper med touch-regulering.

hilsen Søren

Re: Herstall touch lysdæmpere, der tænder selv
I meddelelse: 46fb5abc$0$25322$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk

Hos os var problemet, at den tændte hvis der var en (også kortvarig)
strømafbrydelse. Jeg har ikke set kredsløbet, men måske kan det gøres mindre
følsomt i den retning?

--
MVH Per, Herringe

Re: Herstall touch lysdæmpere, der tænder selv

En taxa, der kører forbi og lige skal melde hjem.

Erling

Re: Herstall touch lysdæmpere, der tænd er selv

Det oplever jeg også. Overvejer at smide lampen på en UPS.

Jesper Poulsen

Re: Herstall touch lysdæmpere, der tænder selv

Der et tit problemer mer Herstal lamperne med touch control. Prøv at
kontakte Herstal, de har sikkert en løsning. På et for dem kendt proble,.
Hvorfor tror du at aut. el-installatører ikke vil markedsføre disse?

Børge

Re: Herstall touch lysdæmpere, der tænder selv
Har kontaktet Herstall, se mine indlæg for de "løsninger" de havde.
Var ikke klar over at aut. el-instalatører ikke solgte dem, hmm... Men de er
nu så pæne.

Men er det touch-kontrollen, der er problemet? Så er der jo ikke noget at
gøre ved
Eller virker det for andre fabrikater ?  Så må man jo kunne finde en løsning
( f.ex. bruge Deres omformer til lamperne)

hilsen Søren

Re: Herstall touch lysdæmpere, der tænder selv

Jeg har med stor skepsis fået nogle få - ja indtil flere - , der virker som
de skal og uden problemer,uanset at jeg som licenseret radioamatør må sende
med 1000 W på alle de tilladte frekvensbånd.

Omvendt, ja så har en genbo sådan ca. ½ km herfra fortalt, at når jeg
sendte, så kørte lyset op og ned i takt med signalet (SSB). Han syntes, det
var meget sjovt - i begyndelsen - med oplysningen  om, at så havde Herstal
et problem bevirkede, at vi aldrig talte mere om det, ej heller forsøg på at
modificere det, så det blev afhjulpet,  og vi deler stadig 2 bajere  - ad
gangen.:-) Det er i øvrigt ham, der hjælper mig med at sætte antenner op:-)

Karsten H. (7870)
Re: Herstall touch lysdæmpere, der tænder selv

 - Skift den defekte kondensator i zener-drop-reguleringen til
touch-processoren. Den er for dårlig kvalitet, for lav spænding, og placeret
lige op af faldmodstanden.
Genialt at placere en komponent der ikke er vild med varme, lige op af en
komponent der varmer som bare helvede - specielt når printet er lavet så den
kan placeres andetsteds.

Ovenstående er specifikt til de  runde spidse herstal i "krøl-selv"
lysekrone, og de flade i "krøl-selv" stander-lamperne

Lars / Viborg

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: Herstall touch lysdæmpere, der tænder selv
Hejsa,

Yep, lige præcis. Det er medicinen!!

- Skal det være rigtig godt, så skift også zeneren til 5,1V udgave i stedet
for den 5,6V der er monteret som standard.

/Claus

Re: Herstall touch lysdæmpere, der tænder selv

 - Sidder der ikke en alm. diode i serie med de "5.6" volt for at beskytte
og droppe de sidste 0,5 volt?? - ITC., så kan det gi problemer at skifte til
5,1 Zd...

Lars / Viborg

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: Herstall touch lysdæmpere, der tænder selv
Uh....
Så må jeg heller se at grave min meget støvede elektronik viden frem :-)

Nu er jeg bare ikke helt klar over om du snakker om reparation af den helt
flade omformer eller om modificering af den nyere med buet overside.

hilsen Søren

Re: Herstall touch lysdæmpere, der tænder selv

 - Det skal jeg sgu heller ikke ku sige...

Dem af mine egne jeg har fixet, er nu ca. 2 år gamle

Lars / Viborg

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Site Timeline