Hente elektronik hjem fra udland??

Hvordan er det med at hente f.x. digitalkamera hjem fra f.x
tyskland......eller andet...

hvis det er et internationalt mærke betyder det så at skulle der opstå
problemer med given produkt, at en forhandler herhjemme skal give samme
servise som var produkt købt hos vedkommende???

mvh bjarne

kryspostet i dk.videnskab.jura

Re: Hente elektronik hjem fra udland??
Hej Bjarne

Nej.

Mvh Max

Re: Hente elektronik hjem fra udland??

 - Ved udenlandskøb vil den givne forhandler du går til i danmark for at få
garantibehandlet en vare, typisk afvise sagen, og bede dig om at henvende
dig der hvor du har købt varen. Dette er normal kotyme, ligeledes skulle du
købe fx et Philips TV i bilka, skal du ikke forvente at en Radioforhandler
vil garantibehandle dette - Og du har heller ikke krav på det.

Garanti'en ligger ved forhandleren, da det er ham som har tjent på
produktet.

SummaSumarum... - Hvis du vil ha service, så skal du ikke købe på nettet / i
udlandet. Service koster.

RadioMan

Re: Hente elektronik hjem fra udland??

Nope, som andre har skrevet er det forhandleren der yder garantien.

På mange produkter er der dog en fabirksgaranti som du måske kan benytte
alligevel, men det kan være meget dyrt.

Jeg har for nyligt skulle have en harddisk byttet, problemet var bare at
for at benytte fabriksgarantien så skulle jeg sende den til Irland med
UPS og det ville koste mig ca. det samme som en ny disk.

Helddigvis havde jeg købt den hos ItButikken.dk så de kom til at hænge
på den store regning og jeg kom til at vente over en måned på at få
disken tilbage.

Re: Hente elektronik hjem fra udland??

PostDanmark kan klare sagen væsentlig billigere, her snakker vi om 100 kr...

Ja, de gør også hvad de kan for at få folk til at sende tingene selv. Det er
foragteligt.

    Mvh
        Kimjand

Re: Hente elektronik hjem fra udland??

Tænk dig lige om - hvis du havde en butik og solgte elektronik - ville du så
arbejde
"gratis" for dine kunder som har købt varerne i udlandet ?

En butik lever af at sælge og har en fortjeneste, som du har en lønindtægt ;-)

Re: Hente elektronik hjem fra udland??

arbejde

Det kunne jo være at den lokale forhandler havde en aftale med
producenten om at 'claime' defekte apparater.

Nogle har.

--
Jens       callto://jensep

Eighty percent of all people consider themselves to be above average