Heftigere komponent end 2n2222A, men i samme størrelse...

JEg søger en kraftigere(mere strøm) transistor end 2n2222, og den må ikke
fylde mere fysisk plads, end 2n2222. Pin konfig. kan laves om.

Jeg overvejer en SMD mosfet, eller noget i den retning. Gerne en der kan
switche en magnetventil(under 50hz). Gerne  mere end 3A.

Problemet er at jeg ikke kender noget til SMD mosfets, og udvalget er lidt
uoverskueligt stort. Så hvis der var nogen der kendte en egnet komponent, så
er jeg lutter øren.

Mvh
Henrik

Re: Heftigere komponent end 2n2222A, men i samme størrelse...

www.siliconix.com har adskillige mosfets i SOT23 pakke, og nogle runder de
3.5Amp uden andre problemer, end at benene er lidt tynde: SI2318DS.

skal der lidt mere spark over skinnebenet kan du finde dual MOSFETS i SO8
hus. Her er 5-7Amp normalt, omend benene atter er en begrænsning. Det kunne
være SI4920DY, der koster omkring 6 kr ved passende antal.

Ud over Siliconix er der andre, som fx. International Rectifier eller
Harris, der laver finere transistorer i samme stil.

Bo //

Re: Heftigere komponent end 2n2222A, men i samme størrelse...[masser...]

Hej Henrik

Kig her:

http://www.rsonline.dk /
-> Electronic (under internationale produkter)
-> Semiconductors - Discretes
-> JFET & MOSFET Transistor Tables
-> f.eks. (side 1,2) MOS SMT 2A to 5A (30)
f.eks. IRF7492 SOIC8 (27) 3,7A  0,079 ohm 200V
eller
-> f.eks. (side 2) MOS SMT 5.0 to 9.5A Negative Channel (30)
IRF7491 SOIC8 (27) 9,7A 0,016 ohm 80V

mvh/Glenn

-

Site Timeline