Heathkit Digital Floor Clock

Hej.

Ovenstående ur er et selvbygger sæt fra 1976. Det har desværre opgivet at
virke som ur og viser bare 12.00. Jeg formoder det er selve clock-ic'en der
er defekt. En 40-bens FCM3817.
Er der nogen i dette forum der har en ide om hvor en sådan skaffes eller
evt. en erstatning for samme???

På forhånd tak,
Erik Greve

Re: Heathkit Digital Floor Clock
Hej Erik,

Det med de temmelig høje 7-segment-displays og bygget som et moderne(?)
bornholmerur (eller standerur er nok mere korrekt her) ?

Har ikke set vidunderet indenbords, men måske det er krystallet der er
stået af. Hvis der er eksterne tællere kunne det også være sådan en, men
mål lige på krystallet først.

(Hvis det er IC'en er jeg bange for at eneste kur er redesign, den er vist
så udgået som den overhovedet kan være).

Under alle forhold har du da i det mindste et ur der viser 100% korrekt en
gang i døgnet ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Tak for ulejligheden. Men der er ikke noget krystal i uret. Frekvensen
(50hz) tages fra transformatoren og ind på et ben på IC'en via et filter
(modstand/kondensator).

Men så må jeg nok finde en anden løsning....

mvh
Erik Greve