Headphone distribution ???

Jeg har brug for tilslutning af fra 1 til 4 sæt hovedtelefoner til en
Technics 90W forstærker, som i FORVEJEN har en udgang for hovedtelefon.

Jeg forestiller mig "bare" at sætte en stereo jack i den eksisterende
hovedtelefonbøsning og parrallelkoble 4 stereo jacks og nogle 3-5W modstand
på 20-25 Ohm i serie til hver af L/R i bøsningerne.

Hvad er problemerne i en sådan løsning ?

Mvh
KSor

Re: Headphone distribution ???
"KS"  skrev i meddelelsen

[...]

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Noget i stil med dette:

http://www.celestial.com.au/~rosswood/diy/headphonedist/headdistpic01.htm

men jeg VILLE jo gerne have styrkeregulering til hver af dem.

Mvh
KSor

Re: Headphone distribution ???
Hej KS

Så brug 4 stk stereopotentiometre på 100 Ohm.

[...]

Først så lad være med at svare under signaturadskilleren,
mit mailprogram sletter dit indlæg når jeg prøver at svare.

OP ampløsninger koster da også penge og kræver da også potentiometre,
hvis du da ikke køber hovedtelefoner med indbygget volumeregulering.

Nej, sidst jeg mødte en med et problem som dit, ja der lavede jeg to
forstærkere
i en kasse med 2 volumekontroller.

http://www.sandcastle.dk/photoalbum/autoamp.html
http://www.sandcastle.dk/photoalbum/autoamp03.html

Men den slags koster jo også penge. På nettet kan man finde små forstærkere
print der er meget velegnede til opgaven til et par dollars stykket, og
potentiometre
er nu ikke så dyre at det er et problem, så man kan lave en boks der
virkelig
løfter opgaven op i kvalitetsverdenen uden det koster en bondegård.

Max

Re: Headphone distribution ???
Ja, nogen vil have man svare i "toppen", andre i bunden !
Men så prøver jeg her i toppen.

Jeg er sikker på, at den Behringer HA400 er bygget omkring
nogle op.amp'er - så hvis jeg kunne se diagrammet, kunne jeg
lige dele den op i mindre print = 1 "kanal" på hvert print og
så et fordelerprint - og det kan være i mit panel !

Din egen ligner lidt i samme stil, hvor udgangen fra +en fordeler
til flere andre - det er lige sådan noget HELT simpelt, jeg har
brug for - du har vel ikke diagrammet elektronisk ... ;-))

Max ... sandcastle ... er du DEN Max med nipleren ?

Mvh
KSor

"Max"  skrev i meddelelsen

[...]

Det er en uskik at svare i toppen på usenet, her svare man i
bunden og fjerner de unødvendige i postningen.

Problemet med signaturadskilleren er at newsreadere har det
med at skære alt væk under en signaturadskiller, så de skal
ikke være midt i postningen, så laver de fejl.

Den jeg har lavet kan udvides til at indeholde 4 forstærkere,
og jeg kan måske hjælpe med nogle af stumperne.

Jeg poster dig lige diagramet til din mailadresse.

Du kan regne med at jeg er DEN Max :)

Max

Re: Headphone distribution ???
Hej KS

Måske løsningen er her hvis du kan finde pungen :)

http://www.thomann.de/dk/behringer_ha400.htm

Max

Re: Headphone distribution ???
"Max"  skrev i meddelelsen

[...]

Start dog med at definere hvad det er du ønsker inden
du spørger, så slipper vi for at spilde tiden. Kvaliteten
af svarene modsvare jo dit spørgsmål.

Max

Site Timeline