HDMI KAT-astrofe/ katte p.i.s i stik

Hvordan renser man et hdmi stik(ikke kabel) som en forhenværende hankat
har strintet i?

Kablet er skiftet, men stikket i HD boxen er korroderet så der ingen
kontakt er.

mvh Erik

Re: HDMI KAT-astrofe/ katte p.i.s i stik

Vasker grundigt og tørre i ovnen ved 50-60 grader i et par timer og
håber det går godt.

Skift stikket.

/Hans

Re: HDMI KAT-astrofe/ katte p.i.s i stik
er det nu kastreret eller aflivet?

skyller med rodalon/eddike og renser korrosionen væk. forsvinder
kontakten, skiftes stikket
//finn

Re: HDMI KAT-astrofe/ katte p.i.s i stik

jo tak den med rodalon kender jeg, tar jo lugt osv,
men hvordan hulen ville du rense korrosion ud af såden et stik med så
små huller/ben? fysisk kan man jo ikke rigtig skrubbe og skure.

mvh Erik

Re: HDMI KAT-astrofe/ katte p.i.s i stik

piberenser?
personligt har jeg en lille glasfiberbørste.

//finn

Re: HDMI KAT-astrofe/ katte p.i.s i stik

du kunne prE6%ve Kontakt 60 kontaktspray:
https://www.elextra.dk/main.aspx?page3D%article&artno3D%H10193
det skal sidde og virke lidt inden det overskud fjernes med
f.eks. piberenseren.

jeg plejer efterfF8%lgende at tF8%rre af og bruge lidt WD-40
og tF8%r efter med piberenser eller lign.

PS.
jeg har ikke tidligere brugt kontakt 60  til HDMI stik,
men har med held brugt det til andre typer stik med irr pE5% kontakter.

hvis skaden er for stor og irr er gE5%et ind i lodninger i stikket, sE5%
skal der repareres og loddes, hvis det i det hele taget
er muligt at fE5% reservedele ;(

Re: HDMI KAT-astrofe/ katte p.i.s i stik

WD 40 er næppe nogen god ide da det er et rent olieprodukt, isolerer nok
mere end det renser.

mvh Erik

Re: HDMI KAT-astrofe/ katte p.i.s i stik

lE6%s og citer dog begge dele i mit indlE6%g...!

der bruges Kontakt 60 til at rense ir med.
hvis dette fungerer , dvs. stikket ikke er for F8%delagt
sE5% kan WD40 efterfF8%lgende bruges til "beskyttelse"
(det skader nE6%ppe).
Kontaktoverfladen er jo blevet F8%delagt og er mere udsat
for fornyet oxydation/ir, sE5% en tynd oliehinde kan
beskytte lidt.

PS.
det bedste ville vE6%re at skifte stikket, dvs. udlodde det
og lodde et nyt i apparatet, forudsat det er muligt
at finde reservedel.

Re: HDMI KAT-astrofe/ katte p.i.s i stik

Jamen undskylder da ærbødigst at jeg ikke citerer og kommenterer noget
jeg er enig i.

Enig i det bedste er at skifte stikket, må se om jeg kan finde reservedel.

mvh Erik

Re: HDMI KAT-astrofe/ katte p.i.s i stik
Katten er FORHENVÆRENDE, og hvis der er problemer med kablet, så skift
det. Det koster næppe mere, en det foder katten ha spist de sidste mange
år...

Hvis ikke du kan rengøre stikket HELT, ricikerer du bare st udbrede
skaden til det apparat, du sætter stikket i.

Bo //

Re: HDMI KAT-astrofe/ katte p.i.s i stik

Katten er forhenværende HAN :-).
Enten udtrykker jeg mig forkert eller osse læser du ikke hvad jeg
skriver, det er NETOP stikket i apparatet det drejer sig om, kablet er
erstatet af et nyt.

mvh Erik

ps: jeg gir stadig en kop wibroe sku din vej falde forbi

Re: HDMI KAT-astrofe/ katte p.i.s i stik

Tak for læsevejledning...

Katten lever, men ikke som rigtig han (havde engang een, der hed
LasseNosseLøs...)

Wibroe... Husker stadig landes bedste porter.

God weekend,
Bo

Site Timeline