hastighedsregulering af viskermotor

Hej Gruppe

GlE6%delig Jul til Alle.
Jeg har sF8%gt lidt i gruppen, men ikke lige fundet det svar jeg skal
bruge.

Jeg har kF8%bt en viskermotor fra en bil (12V), der skal bruges som
rF8%revE6%rk i en gryde.
Jeg vil gerne kunne regulere hastigheden pE5% motoren, men da det er 20
E5%r siden jeg sidst rodede med elektroniske komponenter har jeg brug
for lidt hjE6%lp til hvordan jeg laver styringen.

Det er vel noget med et drejepotentiometer eller ...
Er der nogen der kan hjE6%lpe mig lidt pE5% vej ??

Med venlig hilsen
Flemming

Re: hastighedsregulering af viskermotor

Har lavet noget tilsvarende med en 555 og en stor logisk mosfet. Hvad er dit
strømfotbrug?

Benny

Re: hastighedsregulering af viskermotor
hej flemming

prøv at kikke på  www.peteropfinder.dk  han har det liggende du skal bruge

med julehilsen bjørn

Re: hastighedsregulering af viskermotor

Hej Gruppe

Glædelig Jul til Alle.
Jeg har søgt lidt i gruppen, men ikke lige fundet det svar jeg skal
bruge.

Jeg har købt en viskermotor fra en bil (12V), der skal bruges som
røreværk i en gryde.
Jeg vil gerne kunne regulere hastigheden på motoren, men da det er 20
år siden jeg sidst rodede med elektroniske komponenter har jeg brug
for lidt hjælp til hvordan jeg laver styringen.

Det er vel noget med et drejepotentiometer eller ...
Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej ??

Med venlig hilsen
Flemming

en visker motor trækker pænt med strøm. min trækker 20A (30A sikring)
så husk lige det og undgå grillede komponenter.

Jacob

Re: hastighedsregulering af viskermotor
brug en variabel spændingforsyning, men husk at der skal en del ampere til
sådan en motor

 --
*** Calle ***

Site Timeline