HASTER: Fjernstyret fly på forsiden af Bilka?

Hejsa

På forsiden af Bilka's katalog er et fjernstyret fly til 289,- (normal:
499,-) og det er sidste dag i dag (de lukker om 5 timer).

Mit spørgsmål går på:
Er der nogen der ved om man reelt kan styre den og flyve rundt med den,
eller om det kun er at du kan få den i luften og så flyver den bare som
vinden blæser (for jeg kan huske at man kunne få en billig hellikopter en
gang som man kun kunne styre op og ned, og den væltede bare rundt efter
vinden) ?

Der er link til bilka's forside her:
http://www.bilka.dk/internet/bilka/menu/main.nsf/web/F1BBBE01D05A0E91C1256DE
A003600B9?OpenDocument

MVH Morten

Re: HASTER: Fjernstyret fly på forsiden af Bilka?

Prøv at spørge "Martin/fårevejle" Han har skrevet side op og ned om dette
fly i news:dk.forbruger  og sikkert også andre grupper i sin kamp mod bilka
:-)

Har har vist nok fået det byttet indtil flere gange og han mener, at han er
blevet snydt, fordi det kun er legetøj :-)

Claus
--
Ting til salg!
Lidt af hvert!

Kan forstå på hans indlæg at styringen foregår udelukkende ved at regulere
hastigheden på de to motorer. Der er altså ikke hverken krænge- eller
højderor på. Så kan man lidt bedre forstå prisen.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: HASTER: Fjernstyret fly på forsiden af Bilka?
http://www.bilka.dk/internet/bilka/menu/main.nsf/web/F1BBBE01D05A0E91C1256DE

Jeg kunne forestille mig at det kan krænge til siderne og stige/dykke, men
jeg ved det ikke. Så der burde være to servoer i. Det lyder sq billigt!

Her er iøvrigt en helikopter jeg går og drømmer lidt om. Gad godt bygge
noget i den stil!  :-)
http://pixelito.reference.be /
Check lige "Pixelito in flight" videoen!

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: HASTER: Fjernstyret fly på forsiden af Bilka?

En flyvemaskine i en reklame har INTET med elektronik at gøre. Hvis du vil
vide det, så spøg i forretningen.

Bo //

Re: HASTER: Fjernstyret fly på forsiden af Bilka?

Jeg kan anbefale at du læser på www.rc-unionen.dk
Hvis senderen sender på andet end 35 eller 40 MHz så hold dig fra den. Den
er direkte ulovlig at bruge hvis den sender på 72 MHz.
Du er ikke forsikret via din famileforsikring hvis du går hen og laver
ulykker med flyet.

--
Tom

Re: HASTER: Fjernstyret fly på forsiden af Bilka?

De må vel også være 27 MHz .... det er så vist jeg  ved det mest brugte ...

Re: HASTER: Fjernstyret fly på forsiden af Bilka?

De skriver netop den fåes i en 27 og en 40MHz version.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: HASTER: Fjernstyret fly på forsiden af Bilka?

Du kan være helt sikker på at den er lovlig at bruge, hvis den købes i Bilka
og sælges som legetøj, ellers er det Bilka der har et (stort!) problem.

Det afhænger sandelig af hvilken forsikring man har!

Ove

Re: HASTER: Fjernstyret fly på forsiden af Bilka?

Den
Bilka
Der tager du fejl. en fjernstyret flyver går ind under luftfartsregulativet
så man skal have en forsikring der dækker dette.Selv forsikringsselskaberne
er i tvivl om det. så det er lidt kringlet.
var du dækket af den almindelige forsikring velle de også dække hvis du
smadrer en airbus ind i en højspændingsmast.
kig på rc-unionen.dk der står en del.

Bilka flyveren kan da flyve. og den er da god til at prøve sine grænser af
med. men den bliver aldrig helt god.

Mvh Jacob

Site Timeline