Harman Kardon reparation

Hej,

Hvem er Harman Kardon importør i DK og hvor bliver den slags repareret? hos importøren? Jeg antager i hvert fald at reperationer ikke sker hos forhandlerne...

Det drejer sig om en AVR 235 der har været frit-falds testet fra 1 meters højde... :-/ der er ikke sket nogen form for fysisk skade på forstærkeren - hverken knapper eller stik bag på - MEN... lyden er helt "smadret" både på digitale og analoge indgange... lyder meget forvrænget og ret lav (der skal skrues højt på for "normalt" lydniveau) - højttalerne er testet med andet anlæg og de fejler intet - bare lige for en god ordens skyld...

Håber nogen kan hjælpe med ideer / kontaktoplysninger osv...

Jeg er momsregistreret - hvis det skulle kunne åbne nogle døre...?

--
mvh
Rasmus

Rasmus M. Jensen skrev:

" Jeg antager i hvert fald at reperationer ikke sker hos forhandlerne... " Hvorfor dog ikke det ?.

Reply to
KE Kofod / 7100

Harman produkter importeres til DK af Harman Consumer Scandinavia A/S, Hejreskovvej 18A, DK 3490 Kvistgaard, 45998570 .

Aut. service center er Harman Service, Vestergade 9, DK 3200 Helsinge,

48794849

"enhver" forhandler der har mod på en "ikke-garanti-skade" som din, kan kigge / vurdere på om man selv kan lave den og en pris, eller om den skal sendes videre. Det er sandsynligvis tvivlsomt om du kan aflevere den direkte til Harman Service, den skal sandsynligvis igennem en autoriseret forhandler. - så dit momsnummer udretter sikkert desværre ikke mirakler, andet end for de 20% du kan få staten til at betale...

Jeg kan håndtere begge dele for dig, kontakt mig evt. på firma-mailen på mandag, snipped-for-privacy@s2v.dk . - eller kig på vores hjemmeside nederst i denne post...

Lars / Viborg - Aut. Harman forhandler med eget værksted.

--

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk
Reply to

- Fordi den gennemsnitlige forhandler ikke selv har værksted, men sender aben videre???

Lars / Viborg

--

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk
Reply to
Lars Nielsen

Heldigvis er det ikke alle forhandlere der er gennemsnitlige.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

tak!

:-) ja ok... - jow jow... men der er nu da virksomheder der end ikke tager telefonen hvis ikke du lirer dit cvr nummer af med det samme...

ok... tak for dit svar Lars, - jeg sender nok en mail... - jeg har i hvert fald blot hørt at nogle her i 9000 sender aben videre og ikke selv reparerer... har du måske en ide til hvor det er kæden er hoppet af i forstærkeren?

kan det ikke passe at der også ligger noget - måske til professionelle - Harman i Hårup ved Silkeborg/Sejs... nu kan jeg ikke lige komme på firmanavnet, men jeg synes bare engang jeg har set Harman/Kardon på et skilt ved deres firma... any clue?

--
[...]

"Rasmus M. Jensen" skriver:

En knækket lodning omkring sluttrinnet i forstærkeren.

Enten forsyningen til udgangstrin, eller relæerne til højttalerbeskyttelse.

MIA ( Music Industri Audio ) ved silkeborg håndterer de professionelle produkter der er ejet af Harman koncernen, Crown, JBL Prof., db, oma... - Og selvfølgelig andre prof. produkter...

Lars / Viborg

--

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk
Reply to
Lars Nielsen

ahh ok... :-)

--
[...]

gode bud... jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har svunget "lodde-bolten" over apparatet, men jeg har kigget ret grundigt på lodningerne... skulle jeg selv lige makke lidt med det inden jeg sender den til rep..? mon det går?

--
[...]

Tror ikke mangel på forsyning til udgangsrelæer eller højttalerbeskyttelse vil give forvrængning. Men hvis den ene halvdel mangler til udgangstrin eller forforstærker vil det med stor sandsynlighed lyde som du beskriver. Prøv lige at måle om du har kollektorspænding på udgangstransistorene. Positiv på den ene type og negativ på den anden type. Kollektoren er midterbenet, hvis det er almindelige plast-udgangstransistorer. Der skal nok være plus-minus ca. 40-60V. Det kan være der er sket mekanisk skade omkring trafo/ensrettere/ladelytter/sikringer. Måske knækket print.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Rasmus M. Jensen skrev:

Jeg tror ikke en pind på at der er opstået en teknisk fejl, nej prøv at bruge kræfter på at lede efter print-brud i stedet for. Jeg tror der er røget en printbane eller to. Det er yderst sjældent at der sker en teknisk fejl ved sådan en skade. Der er også masser af os andre der må rep. Harman Kardon og vi andre kan også sagtens få de originale reservedele ved Harman. Ingen problemer med det. KE Kofod

Reply to
KE Kofod / 7100