Harman Kardon reparation

Hej,

Hvem er Harman Kardon importør i DK og hvor bliver den slags repareret? hos
importøren?
Jeg antager i hvert fald at reperationer ikke sker hos forhandlerne...

Det drejer sig om en AVR 235 der har været frit-falds testet fra 1 meters
højde... :-/
der er ikke sket nogen form for fysisk skade på forstærkeren - hverken
knapper eller stik bag på -
MEN... lyden er helt "smadret" både på digitale og analoge indgange... lyder
meget forvrænget og ret lav (der skal skrues højt på for "normalt"
lydniveau) - højttalerne er testet med andet anlæg og de fejler intet - bare
lige for en god ordens skyld...

Håber nogen kan hjælpe med ideer / kontaktoplysninger osv...

Jeg er momsregistreret - hvis det skulle kunne åbne nogle døre...?

Rasmus
Re: Harman Kardon reparation
" Jeg antager i hvert fald at reperationer ikke sker hos forhandlerne...
" Hvorfor dog ikke det ?.

Re: Harman Kardon reparation

 - Fordi den gennemsnitlige forhandler ikke selv har værksted, men sender
aben videre???

Lars / Viborg

--

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: Harman Kardon reparation

Heldigvis er det ikke alle forhandlere der er gennemsnitlige.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Harman Kardon reparation

Harman produkter importeres til DK af Harman Consumer Scandinavia A/S,
Hejreskovvej 18A, DK 3490 Kvistgaard, 45998570 .

Aut. service center er Harman Service, Vestergade 9, DK 3200 Helsinge,
48794849

"enhver" forhandler der har mod på en "ikke-garanti-skade" som din, kan
kigge / vurdere på om man selv kan lave den og en pris, eller om den skal
sendes videre. Det er sandsynligvis tvivlsomt om du kan aflevere den direkte
til Harman Service, den skal sandsynligvis igennem en autoriseret
forhandler. - så dit momsnummer udretter sikkert desværre ikke mirakler,
andet end for de 20% du kan få staten til at betale...

Jeg kan håndtere begge dele for dig, kontakt mig evt. på firma-mailen på
mandag, snipped-for-privacy@s2v.dk . - eller kig på vores hjemmeside nederst i denne post...

Lars / Viborg  - Aut. Harman forhandler med eget værksted.

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: Harman Kardon reparation
tak!
:-) ja ok... - jow jow... men der er nu da virksomheder der end ikke tager
telefonen hvis ikke du lirer dit cvr nummer af med det samme...

ok... tak for dit svar Lars, - jeg sender nok en mail... - jeg har i hvert
fald blot hørt at nogle her i 9000 sender aben videre og ikke selv
reparerer...
har du måske en ide til hvor det er kæden er hoppet af i forstærkeren?

kan det ikke passe at der også ligger noget - måske til professionelle -
Harman i Hårup ved Silkeborg/Sejs...
nu kan jeg ikke lige komme på firmanavnet, men jeg synes bare engang jeg har
set Harman/Kardon på et skilt ved deres firma... any clue?

Rasmus
Re: Harman Kardon reparation

En knækket lodning omkring sluttrinnet i forstærkeren.

Enten forsyningen til udgangstrin, eller relæerne til
højttalerbeskyttelse.

Re: Harman Kardon reparation
gode bud... jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har svunget "lodde-bolten"
over apparatet, men jeg har kigget ret grundigt på lodningerne...
skulle jeg selv lige makke lidt med det inden jeg sender den til rep..? mon
det går?

Rasmus
Re: Harman Kardon reparation

Tror ikke mangel på forsyning til udgangsrelæer eller højttalerbeskyttelse
vil give forvrængning. Men hvis den ene halvdel mangler til udgangstrin
eller forforstærker vil det med stor sandsynlighed lyde som du beskriver.
Prøv lige at måle om du har kollektorspænding på udgangstransistorene.
Positiv på den ene type og negativ på den anden type. Kollektoren er
midterbenet, hvis det er almindelige plast-udgangstransistorer. Der skal nok
være plus-minus ca. 40-60V. Det kan være der er sket mekanisk skade omkring
trafo/ensrettere/ladelytter/sikringer. Måske knækket print.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Harman Kardon reparation

MIA ( Music Industri Audio ) ved silkeborg håndterer de professionelle
produkter der er ejet af Harman koncernen, Crown, JBL Prof., db, oma... - Og
selvfølgelig andre prof. produkter...

Lars / Viborg

--

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: Harman Kardon reparation

ahh ok... :-)

Rasmus
Re: Harman Kardon reparation
Jeg tror ikke en pind på at der er opstået en teknisk fejl, nej prøv at
bruge kræfter på at lede efter print-brud i stedet for.
Jeg tror der er røget en printbane eller to.
Det er yderst sjældent at der sker en teknisk fejl ved sådan en skade.
Der er også masser af os andre der må rep. Harman Kardon og vi andre kan
også sagtens få de originale reservedele ved Harman.
Ingen problemer med det.
KE Kofod

Site Timeline