Hardware til 24 volt input

Giv mig "3 linier" om hvad der skal i imellem min PC og nogle 24volt
samt et PC-program til at opsamle data derfra.

 hilsen poul

Re: Hardware til 24 volt input
en spændings deler to dioder og et DB25 stik .... samt et
programmeringsmiljø som du kan nå adgang til parallelporten via...
hvis du skal logge signalernes spænding (feks en PTC modstand eller
lignende) skal du have fat i en 8 Bit DAC og samme som før ...

m.v.h.
l. madsen

Re: Hardware til 24 volt input
du mener vel en ADC, hvis du skal have analog om til digital (f.eks
printerporten)
--
Calle

Re: Hardware til 24 volt input

Ja selvfølgelig ... jeg var lige for hurtig på tasterne :)

m.v.h.
Madsen

Re: Hardware til 24 volt input

Anbefaler optokoplerer, -> latch/buffer 74x27x / 37x. -> LPTx
Les signala  på LPTx i ein printermanual.
Programmet kan skrivast i BASIC, Dos3.x.

HM

Site Timeline