Hardware til 24 volt input

Hej Giv mig "3 linier" om hvad der skal i imellem min PC og nogle 24volt signaler samt et PC-program til at opsamle data derfra.

hilsen poul

Reply to
Poul Hölck

en spændings deler to dioder og et DB25 stik .... samt et programmeringsmiljø som du kan nå adgang til parallelporten via... hvis du skal logge signalernes spænding (feks en PTC modstand eller lignende) skal du have fat i en 8 Bit DAC og samme som før ...

m.v.h. l. madsen

"Poul Hölck" skrev i en meddelelse news:3f7de278$0$97217$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Reply to
Lasse Madsen

du mener vel en ADC, hvis du skal have analog om til digital (f.eks printerporten)

--
Calle
Reply to

Anbefaler optokoplerer, -> latch/buffer 74x27x / 37x. -> LPTx Les signala på LPTx i ein printermanual. Programmet kan skrivast i BASIC, Dos3.x.

HM

Reply to
Harald Mossige

Ja selvfølgelig ... jeg var lige for hurtig på tasterne :)

m.v.h. Madsen

Reply to
Lasse Madsen