Hårdmetal bor, er lykken :-) - Page 2

Re: Hårdmetal bor, er lykken :-)

Hos Elfa. Men de er svinedyre. Prøv evt. at ringe til Lautronic, han er
mægtig flink, og kan henvise til forhandler hvis han ikke vil sælge til
private.

/Bo.

Re: Hårdmetal bor, er lykken :-)

Bør de ikke normalt koste 15-20 kr pr stk ?

Bo //

Re: Hårdmetal bor, er lykken :-)

Jeg køber mine hos Cypax, og mener at jeg giver under en hund for en pakke
med ti bor.

/Bo.

Re: Hårdmetal bor, er lykken :-)

Fuld hårdmetal?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Ja? ikke til en fair pris.

Enig :-)
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: Hårdmetal bor, er lykken :-)
Hvad koster så sådan en fætter på 1mm ?

Mvh KS

Re: Hårdmetal bor, er lykken :-)
Fri, 25 Feb 2005 21:51:21 +0100, skrev Petersen_Michael, på 38 linier,

Eller 30.000 :-)

--
MVH Karsten
Horsens

Højhastighedsboreværktøj

Ehm, hvor køber man en ikke alt for stor boremaskine som kan snurre med
den hastighed?

Den skal gerne kunne stå i en lejlighed og kunne gemmes væk når den ikke
bruges ;)

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: Højhastighedsboreværktøj

med
Alt efter hvor du bor.
Jeg har købt min PROXXON i Nørrebro Værktøjsmagasin, tror jeg nok det
hedder i dag.

Her er et lint til nethandel:
http://teknikken.dk/webshop/product_info.php?cPath31%&products_id78%8

Men enhver værktøjshandler, med respekt har proxxon og det er "værktøj
for livet"
ikke

Det er ikke noget problem, det løser sig selv:o))

Ejvind Andersen
Re: Højhastighedsboreværktøj

Og kan snurre med ~20kRPM?

Tjaah, den borestander du linker til er da i hvert fald lille nok :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: Højhastighedsboreværktøj

Sådan en har jeg aldrig set i størelse "små" uden at du skal have
høreværn på og køling på boremaskinen.

Re: Højhastighedsboreværktøj

Tjae, i Vejle RC.. har jeg købte en lille maskine der snurer mellem
11.000 & 20.000 RPM afhængigt af hvilken spænding den tilføres (12  - 18
Volt DC)

Den kan nemt være i en skotøjsæske, også incl. en borestander. Så den må
også kunne være i en lille etværelseslejlighed, om nødvendigt ;o)
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: Hårdmetal bor, er lykken :-)

Lige indtil det er tid til slibning :-)

Re: Hårdmetal bor, er lykken :-)

De er beregnet til at bore i stål med en hårdhed på op til 50 HRC
(Rockwell C) Kobber, Aluminium, samt rustfast stål, så jeg formodder
levetiden er laaang, i glasfiber / kobber :-)

Der er jo ingen der kan finde på at slibe bor, med en diameter på ret
meget under 5 mm, uanset om det er HSS, eller HM, og en fabriks
omslibning, vil være dyrere end at købe nyt..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: Hårdmetal bor, er lykken :-)
Hejsa

Det er nu ikke specielt svært, dog helst ikke mindre end 3mm, så kan jeg
heller ikke mere ;o)

Mvh Hauge der i sin læretid skulle slibe bor ned til Ø 2.5mm, hvilket var
næsten umuligt, det er nemt nok at slibe det ned til 2.5mm i længden ;o)

Re: Hårdmetal bor, er lykken :-)

Bor med skær af wolfram beregnet til at bore i print kan købes i dim. hel
ned til 0,5 mm - måske mindre - og op til - tja, jeg har det op til 3,5 mm.
Men pas på, de er skøre som glas og knækker nemt, hvis man ryster på
hånden - brug kun bænk- eller søjleboremaskine.
Karsten HJ

Re: Hårdmetal bor, er lykken :-)

Den type jeg har erhvervet, findes fra 0,3 til 10,0 mm i 0,1 mm spring

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: Hårdmetal bor, er lykken :-)

Utvivlsomt. Jeg nævnte blot nogen af de diametre, jeg lige har i skuffen -
og det er absolut ikke dem alle.:-)
Karsten HJ

Re: Hårdmetal bor, er lykken :-)

Det er glasset i glasfiberen der slider - alt det andet er ret
underordnet ;-)

Og de plejer at knække når det er tiden at de skal slibes... ;-( men er
boremaskinen og printholderen stabil nok er der _mange_ huller i sådan
nogen bor

/carsten

Re: Hårdmetal bor, er lykken :-)

Netop i glasfiber - mellem 5 og 10 min. Slibning kan ikke betale sig.
Karsten HJ