Har jeg regnet rigtigt ??

Hejsa

I forbindelse med et lille projekt jeg har gang i vil jeg gerne høre dig om
du kommer frem til det samme. Det drejer sig om nogle beregninger lavet
efter databladets forvisning på en 12 bits dual slope AD Converter.
Du kan se databladet for den valgte converter her -
http://pdfserv.maxim-ic.com/en/ds/ICL7109.pdf

Diverse data - Forsyningsspænding, +/-5 Volt - Analog input 0 til 5 Volt(5
volt er altså fullscale)

Ting jeg har beregnet som du gerne må gå efter og se om du kommer frem til
det samme :

1) Den er på forhånd beregnet med et 3,58 Mhz krystal som oscillator for at
give max 60Hz rejection - jeg ønsker naturligvis at bruge et krystal der
giver 50Hz rejection.
Jeg kommer frem til at skal bruge enten et 5,93 eller et 2,96 Mhz alt efter
om det satses på hver eller hver anden periode af 50Hz.

2) Integrations modstanden(R_int) får jeg til 250Kohm

3) Integrations kondensator(C_int) får jeg til 200nF

4) Auto zero kondensator(C_az) får jeg til 100nF

5) Ekstern reference vil jeg mene skal være 2,5 Volt(laves med reference
diode)

6) Reference kondensator skal være en 1uF

Jeg ved det er en del der skal kigges men da jeg ikke syntes at min
opstilling spiller helt max - den kan hvertfald ikke rigtig finde rundt i
fuldscale - halvdelen her af osv...

Håber du kan hjælpe :o)

Site Timeline