Har en del adaptorer... ka man bruge dem

til andre produkter end oprindeligt ??

Ved nok at stik skal kunne passe, men hvordan sikrer man sig at +/- passer,
og hvilke at egenskaberne skal man passe særligt på.

Jeg har både nogen til overs, men mangler osse adaptorer ved et større
oprydningsarbejde. Vil nu sætte en label på de som jeg ved passer.

PM

Re: Har en del adaptorer... ka man bruge dem
Hejsa,

Ja.

Eller skiftes :)

Køb et billigt multimeter, de fås af og til på tilbud til 20..30 kr. og
året rundt til omkring 50..60 kr.
Så kan du se forskel på plus og minus, måle spændingen (V) og strømmen
(A), og de kan bruges til så meget andet ved siden af adaptor-genbruget :)

Spændingen, angivet i Volt (V) må ikke være for høj, så er der
sandsynlighed for at apparatet brænder af. (Er spændingen for lav virker
det ikke eller dårligt).

Strømmen, angivet i Ampere (A) eller milli-Ampere (mA = A/1000) må ikke
være for lav, så virker det ikke. I enkelte tilfælde må den heller ikke
være for høj, men det er undtagelserne.

Ja, de har det med at bytte rundt på sig selv, som jeg fandt ud af da jeg
ladede batteriet i en 12V skruemaskine med en 24V lader ;(

--
Venlig hilsen,
Søren