Har brug for 12 v dc 2A

Jeg har en 24 volt DC strømforsyning 10 A,  Kan jeg ved hjælp af en
spændingsstabilisator
få 12 volt DC 2A udaf den.
Og hvis ja, hvad hedder sådan en.

På forhånd tak

Per

Re: Har brug for 12 v dc 2A

Hey

du skal vel bruge en switchmode kreds, kig på noget
http://www.national.com/pf/LM/LM2576.html

for hvis du bruger en standard serie regulator vil du afsætte 2A*12V= 24W i
dit påsatte kredsløb, men tillige skal du afsætte resten 2A*12V24%W i den
serie regualtor hvilket vil sige den bliver pænt varm...

kasper

Re: Har brug for 12 v dc 2A

Spændingsregulator. Ja - men 12V drop ved 2A er 24W - så der skal en ret
stor køleplade på... (Og så er det spild af effekt ;-)

Alternativet hedder DC-DC convertere...

Mvh.
 Anders

Re: Har brug for 12 v dc 2A
Hvor meget skal du bruge den? og hvor præcis skal det være 12 volt?

nyhedsmeddelelse:41a23279$0$151$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Re: Har brug for 12 v dc 2A
Hej Peter
Sagen er den at jeg har en plc til at styre min el installation "a´la IHC"
Og i denne forbindelse har jeg en stor 24 v DC strømforsyning der forsyner
denne. Men de 12 v DC vil jeg bruge til en fjernstyring af visse funktioner
og den fjernstyring jeg vil bruge køre 12 v Dc ( Det er fra et
centrallåsesæt jeg har til at ligge T.Hansen´s det bedste "billigt" og med 2
små sender) .
Måske er de 2 A jeg skriver lidt overdrevet men jeg vil gerne have plads til
lidt udvidelsesmuligheder.

Det jeg skal bruge de 12 v DC til

Re: Har brug for 12 v dc 2A

Hej skal du bruge din 24 v strømforsyning til lige det?
Ellers find dig en gammel strømforsyning fra en PC kabinet, den er 12 V

Torben

Re: Har brug for 12 v dc 2A
Serieregulator er da helt fint....så er der 24W elvarme også :) fint i
vintermånederne.... en pæn stor kølefætter på og den lille radiator kan
bidrage til at holde varmeregningen nede - og elregningen oppe :)

Site Timeline