Hantarex MTC9000 Arcade monitor.

Hej,

Jeg har sådan en fætter stående, den havde et problem med at den kunne tænde, men gik ud after ca. 10 minutter. Jeg har nu skiftet alle lytter i den, og der var en enkelt som var helt smadret (bunden var røget halvejs ud), men nu starter skidtet ikke op, man kan høre den tænder og der kommer lyd fra røret, men den slukker med det samme igen.

Den lyt sad på sekundær siden af hsp trafoen, hvad pokker er der sket - jeg ville da forvente at den i det mindste startede op med samme fejl igen, ikke at den nu var helt død....

Reply to
Anders Jacobsen

Har fundet en BY584, som lader til at være afbrudt, er der nogen der kan hjælpe med evt. mulige erstaninger ?

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

"Anders Jacobsen" skrev i news:40d3447a$0$254$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk

Er du sikker på at den er defekt. Hvis du ser i data bladet fra Philips kan der være over 2,5V i lede retningen ved en strøm på "meget lidt", se Fig 5 på side 4 i data-bladet.

Data kan hentes her:

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

Nej, ikke efter dine oplysninger! :)

Du har ret, den fejler intet, desværre eller hvad man skal sige....

Tak for tippet, troede altid en diode havd 0.5-0,7 V i "tab", men man blir klogere....

Anders

Reply to
Anders Jacobsen