HannStar HSD190ME13 diagram?

Jeg troede "lige" jeg kunne rep'e en Samsung GH19PS. Fejlen er
imidlertid pE5% panelet (HannStar HSD190ME13). Der er brE6%ndt en diode -
og hvis man skifter den virker skE6%rmen indtil den brE6%nder af igen (~5s
med kF8%lespray!). Er der nogen der har en ide om, hvor man finder et
diagram pE5% panelets elektronik (jeg vil ikke betale for en suspekt
download)?
Jeg har umiddelbart opgivet - men det irriterer mig lidt nE5%r der er
noget der ikke lykkes... ;-)

Mvh.
 Anders

(Hvis der er nogen der kan bruge stumperne mE5% de lige rE5%be op. Udover
den irriterende panel-fejl er resten i orden)

Re: HannStar HSD190ME13 diagram?

Hvorfor brænder den af?

Re: HannStar HSD190ME13 diagram?
On Apr 26, 7:41A0%pm, "Klaus D. Mikkelsen"

Det er jo det jeg godt ku' tE6%nke mig at finde ud af med et
diagram... :-D
Lige nu kan jeg bare se at der gE5%r ALT for meget strF8%m i den. Men jeg
har svE6%rt ved at fF8%lge forbindelserne - sE5% jeg kan ikke lige tegne
diagram over hjF8%rnet (og det er heller ikke sikkert det er deromkring
fejlen er).

Mvh.
 Anders

Re: HannStar HSD190ME13 diagram?

On Apr 26, 7:41 pm, "Klaus D. Mikkelsen"

Det er jo det jeg godt ku' tænke mig at finde ud af med et
diagram... :-D
Lige nu kan jeg bare se at der går ALT for meget strøm i den. Men jeg
har svært ved at følge forbindelserne - så jeg kan ikke lige tegne
diagram over hjørnet (og det er heller ikke sikkert det er deromkring
fejlen er).

Jeg går ud fra det må være inverteren til backlight vi snakker om??

sidder der nogle lytter deromkring du kan skifte??

Kasper

Re: HannStar HSD190ME13 diagram?

Nope. Backlight er altid OK (skE6%rmen whiter out nE5%r dioden gE5%r). I
starten var det kun halvdelen af skE6%rmen der var syg (sE5%dan noget
suspekt "manglende sync" digital stF8%j). SE5% hele skE6%rmen. Og til sidst
helt white-out.
Det er sikkert noget forsyningsvE6%rk til nogle drivere. Dioden er bare
en lille SOT-23 dual schottky.

ME5%ske. Normlat ville jeg sige den ikke var gammel nok til at det
skulle vE6%re problemet - men man ved jo aldrig med de der frygtelige
kina-kopi-lytter.... Men plejer de at kortslutte? Normalt gE5%r de da
bare i max ESR og min kapacitans?

Mvh.
 Anders