Handy bånd/cd afspiller audio-bøger?

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe...

Men jeg er lidt, nej, fuldstændig, på bar bund
hvad der er gode mærker, kvalitet mv. når det
kommer til bånd.

Men jeg kender en der er ved at lære dansk...
Som godt kan læse, men som skal have udvidet
ordforråd, udtale osv. Og så slog juletanken mig :-)

Nogen bud i hvilken retning jeg skal kigge?

mvh
Thomas

Re: Handy bånd/cd afspiller audio-bøger?
Hej Thomas

Problemet er vel at lydbøger ikke laves på bånd mere.

Re: Handy bånd/cd afspiller audio-bøger?

Hvad laves de så på? CD? DVD? Mener i hvert fald have
set Harry Potter på bånd. Men jeg er ikke helt sikker.

Under alle somstændigheder... Jeg tror der er mange
lydbøger på biblioteker (fx for ordlbinde mv.)

Kunne bare være rart hvis jeg kunne finde en
"walkman'ish" med høre-telefoner der kunne
klare bånd. Kunne evt. særskilt købe til cd/dvd.

mvh
Thomas

Re: Handy bånd/cd afspiller audio-bøger?
Hej Thomas

Nej, lydbøger distribueres som CD'er idag, fortrinsvis
i noget der hedder Daisy Format. En Daisy afspiller
ligner en transportabel CD afspiller og kan også
fungere som en sådan. Daisy formatet muliggør en
avanceret indeksering af bøgerne der gør det muligt
at søge og slå op i bogen meget hurtigt. Nogle afspillere
har også den mulighed at men kan gemme bogmærker
i de forskellige bøger.

Kik lidt på bogmuligheder her http://www.dbb.dk /

Der står også om teknologien på den side

Re: Handy bånd/cd afspiller audio-bøger?

Men bibliotekerne smider næppe ud
alle de bøger de en gang har investeret i.

Mmm.. Har lige været inde at kigge. Lader til
de også udgiver lydbøger uden bogen så at sige.,,

Mmm... Men jeg vil undersøge det lidt mere.
Mange tak for linket!

mvh
Thomas

Re: Handy bånd/cd afspiller audio-bøger?

Hvis nogle kender til en god kasette bånd
afspiller, så er jeg fortsat interesseret i det.

Min research indikerer at bibloteker fortsat
har en god del af disse "lyd + bog" ting.

mvh
Thomas

Re: Handy bånd/cd afspiller audio-bøger?

Jeg har netop forhørt mig hos bibliotek,
og de siger daisy primært at for blinde.

Men men men.. altså.. jeg ved godt, underligt
spørgsmål.... men ved nogen her noget om
kassette afspillere... eller skal jeg bare købe
første og bedste?

mvh
Thomas

Re: Handy bånd/cd afspiller audio-bøger?
Hej Thomas

Hvilke krav stiller du til størrelse, lyd og vægt ?