Halvdelen af billedet er klappet sammen på mi t (gamle) TV

Hej alle,

Nu vil mit TV ikke længere, men jeg synes stadig ikke at økonomien
giver mig lov til at købe det Panasonic plasma jeg gerne vil have.
Derfor: hvad bør jeg prøve?

TV'et er et gammelt Panasonic TX-25CK1F/M. Den øverste del af
billedet klapper fra tid til anden sammen til en streg på midten
af billedet - men altså kun den øverste del. Det ser således ud:
http://jalling.net/tv.jpg

Har I nogen forslag, eller er det til storskrald?

Mvh Jonas Jalling

Re: Halvdelen af billedet er klappet sammen på mit (gamle) TV

Det ligner at vertikaludgangen kører på plus-minus forsyning, og den ene af
dem mangler. Sikkert bare et af benene på vertikaludgangen der er løs,
efterlod alle benene. Jeg kender ikke lige det TV, men en typisk
vertikaludgang er en lodret chip på en køleplade og en række ben, ofte
siddende i zigzag-mønster så de danner to rækker i printet.

F.eks. sådan her:
http://www.datasheetarchive.com/Thumbnails/Datasheet-013/tnDSA00233075.jpg

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Halvdelen af billedet er klappet sammen på mit (gamle) TV
Hej Ulrik,

Jeg vil prøve at give det et forsøg. Ellers har jeg fået et tilbud om
hjælp af Kim Voss Schrader - jeg er sikker på at det nok skal komme
til at virke på den ene eller den anden måde.

Mvh Jonas

Site Timeline