Halv-defekt motor - hjælp søges

Hej,

Min emhætte-motor "Thermex V 900" er desværre begyndt at strejke (Ekstern
udendørs-monteret motor)
Jeg har efterfølgende haft kontakt til diverse forhandlere m.m. - nypris for
motor: 6300,-
Det synes jeg var rimelig dyrt for en motor i en kasse (Kassen: 32x32cm).

Når motoren tændes, står den nu blot og brummer - kan sættes i gang med et
meget lille skub, hvor den så langsomt kommer op i omdrejninger.

Jeg har efterfølgende afmonteret den, billeder kan ses her:

http://andenand.fortunecity.com/1.JPG
http://andenand.fortunecity.com/2.JPG
http://andenand.fortunecity.com/3.JPG
http://andenand.fortunecity.com/4.JPG

Jeg tænkte om det måske kunne skyldes at det lille hvide komponent var
defekt? - eller er det selve motoren? nogle bud?
Det hele(emhætte m.m.) er 10 år gammel, men velholdt, så vil nødigt til at
skifte det hele ud.

Mvh.
Anders

Re: Halv-defekt motor - hjælp søges

Ja, det lyder som om den er defekt, det er en 3uF kondensator.

Mvh
Gert K.

Re: Halv-defekt motor - hjælp søges
for

Den lille hvide klump er en kondensator og hvis den er defekt "afbrudt" vil
motoren ikke kunne starte af sig selv, men kan normalt hjælpes igang, så den
skifter du bare.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

87,5,- modsvarende 6300,- - lige til rabatten :)

Mvh.
Anders

Re: Halv-defekt motor - hjælp søges

Klip

Det skyldes ret sikker den lille hvide komponent.
NB. Næste gang: Prøv dk.teknik.el.  Emnet passer bedre der.

Det var godtnok ikke længe du tillod os at kigge på billeder.

Jeg fik flg. besked:

ERROR:
The page you are looking for was not found.
Click here to return to the previous page.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk /

Re: Halv-defekt motor - hjælp søges

Jeg fandt gruppen lige efter jeg havde postet - forsøgte at slette denne
uden held.

Det var en nyoprettet side til lignende formål, da min gamle til samme
formål var lukket ned.
Men den blev mystisk nok lukket ned 10 timer efter uden årsag - lidt
mærkligt.

Site Timeline