Hallsensor

Jeg har et lite print med 4 hallsensorer, som ALEGRO 3121, , De er
merket D807 eller D8O7 der O eller 0 er understrekt. jeg får ikkenoe
svar ved å googel på datasheet + D8--

Jeg kopler:

SUPLY -> VCC = 5V
GROUND -> GND
OUT -> pullup, 27K -> VCC

Instrument mellom GND og OUTPUT.
Power on.

Instrumentet viser 0,2V.

Så begynner jeg å leke med noen magneter og venter at kretsen skal
skifte. Der skjer ingenting, uansett hvilken magnet jeg bruker eller
hvordan jeg plasserer den.

Jeg trenger noen råd for videre forsøk.

Til ferdiguygaven tenker jeg meg VCC = 24V,
Jeg tenker meg å bruke en rund magnetstav, som ELFA 37-520-11,Ø5x5mm

Noen med gode råd?

HM

Re: Hallsensor
http://www.allegromicro.com/en/Products/Part_Numbers/3121/3121.pdf

Wiljan

Re: Hallsensor
Wiljan skreiv:

Selvsakt. At jeg kunne glemme slikt: Googel Alegro + 3121 + datasheet ;-(

Nei, forresten. Jeg har jo databoken liggene på bordet, jeg har lest
"Hall IC aplication guide."

Selvsakt er jeg glad for at "eksperter" er villige til å dele med seg av
det de kan.

HM

Re: Hallsensor
Husk at magneten skal vende den rigtige vej

Wiljan

Site Timeline