Hacker Space i Århus, starter på tirsdag.

Vi er nogle stykker der er ved at starte et hacker space i Århus.

Ideen er at lave et hus hvor vi blandt andet kan have et værksted med
eksotisk værktøj, lagerplads, foredrag og generel nørd-hygge.

Der er stiftende general forsamling i foreningen på tirsdag, jo flere
der møder op og viser interesse for projektet jo før kan vi få vores
lokaler faciliteter på plads.

Ind til videre bliver der lånt lokaler af universitetet, det plejer at
være i Springlab eller alternativt Zuse bygningen.

Hjemmesiden er her: http://www.hackaarhus.dk /

Duk op hvis det lyder interessant!

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag .

Allerede det at hjemmesiden *kun* er på engelsk, gør at det er for
useriøst og ikke værd at spilde sin tid på.

Mvh Hauge

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag .

Tjah, folkene der har startet det kommer fra uni, der skriver man alt på
engelsk i tilfælde af at der skulle komme nogen forbi som ikke kunne dansk.

Jeg har ind til videre ikke stødt på nogen der ikke var kompatible med
dansk, så det kan ske at man kan få held med at skifte folk over på
legacy sproget.

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag.
Følgende er skrevet af Flemming Frandsen:

Det Hauge oprindeligt siger er at han ikke forstår en bjælde udenlandsk
og derfor er lidt støt på manchetterne, så han fyrer sådan en svada af
der skjuler hans manglende evner ;o)

Andersen [3650]

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag.

Hvis det kan glæde dig, så er det fint for mig. Men det siger mest om
dem der ikke engang kan finde ud af bruge en opslagsgruppe på deres idé,
at de tydeligvis ikke kan dansk. Men på trods af det, bruger "Å" i deres
logo.. Amatører.

/Hauge

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag .
Flemming Frandsen skreiv:

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag .
Flemming Frandsen skreiv:

Samtidig virker det som et filter for å sikre at bare mennesker med et
"et passe høyt åndelig niva" møter opp.

Personlig ville jeg ha valgt å satse på den "oppvoksende slekt" dem som
ikke har lært tilstrekkelig engelsk, de unge med "gryende
hormonproduksjon" som har behov for tekniske utfordringer blant mer
"modne" voksne(?).

HM

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag .

Nåja, altså os der i forvejen har udstyret "i orden" og ikke behøver
sådan et sted.
Er det ikke lidt selvmodsigende?

/Hauge

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag.

Tja, så slipper man åbebart for at sætte kommaer iflg. dansk retsskrivning.
Karsten H. (7870)
Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag.
                         ^^                                        ^

Det er meget subtilt at klage over manglende kommaer med en sætning som
indeholder to (2) stavefejl.

Jeg skulle tænke lidt over hvad du prøvede at sige, der må jo være et
skjult budskab, for du ville jo ikke begive dig i lag noget så lavt og
ligegyldigt som en spelling-flame, men jeg tror jeg har dekodet dit
budskab...

Jeg tror det du prøver at sige er at Hauges klage over engelsk på HÅ
siden er lige så fejlplaceret som en klage over tegnsætning i en Usenet
posting, har jeg ret?

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag.

Allerede din arrogante holdning til at andre ikke synes om en engelsk
hjemmeside, til en idé hvori der endda er bolle-å i logoet, siger meget
om *jer* eller i hvert fald om dig.
Du snakker så meget om at det er UNI-folk der ar kavet det, men hvem er
det så i henvender jer til? Hvis det bare er UNI-folk, hvorfor ikke lave
et opslag på UNI istedet for?

__
We're trying to build an open space where people of diverse backgrounds
come together to share resources and knowledge to build things, create
digital art or hack in general.
__

Man skal dog lige kunne engelsk..

/Hauge

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag.

Slap nu lige lidt af, foreningen er ikke en gang stiftet og du er
allerede ved at jamre over at den undertrykker dig.

Jeg kommer heller ikke fra uni og jeg synes også det er lidt fjollet med
en lokal forening i Århus der snakker engelsk på hjemmesiden, så det er
slet ikke utænkeligt at det bliver lavet om.

Jeg har prøvet at forklare dig hvorfor man har defaultet til engelsk,
hvis du har andre teorier er du velkommen til at fremlægge dem.

Læg mærke til at det er en wiki, det betyder at det står en hver frit
for at lave siderne om til dansk, mao. hvis det er noget du føler så
meget for så ret det dog!

Det er bedøvende ligegyldigt hvilket sprog hjemmesiden er på lige nu,
næsten lige så ligegyldigt om jeg kan betjene ,-knappen på mit tastatur,
sproget kan sagtens ændres.

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag.
Prøv engang med Google Chrome. Den kan oversætte alle sprog, vist nok, til
et brugbart dansk. Jeg bruger den selv på en polsk udgave af Den Blå Avis.
Det ville være umuligt uden en oversætter.

Jeg undskylder på forhånd for eventuelle stave og grammatiske fejl i
indlægget.

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag.

Et godt initiativ :-)

--
Christian

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag.
Hej Flemming

Hvorfor vælger i et så negativt klingende navn ?

Max

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag.

Hvad i alverden mener du?

... ja jeg er ikke dum, du snakker jo nok om at der er en bred
opfattelse af hacker som noget negativt, før mainstream fandt på at
hacker skulle være negativt blev det brugt positivt, jf.:
http://www.outpost9.com/reference/jargon/jargon_23.html

Hack Århus lyder til at starte på lidt farligt og det giver en hook til
at komme til at forklare om hvad man laver, som "Eksperimenterende
Århusianske Fuskere" ikke gør.

... Selve hacker spacet hedder i øvrigt Open Space Århus og det
inkluderer andre grupper af hackere fra Ubuntu Århus, Øjlug og andre
open source projekter i nabolaget, så hvis man er ude for at markedsføre
sig konservative steder kan man jo vælge at bruge OSAA navnet i stedet:
http://www.openspaceaarhus.dk/index.php/Introdution

Hack Århus står ikke for lokalet, men indkøb af værktøj og diverse andre
hardware-hacking aktiviteter.

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag.
Hej Flemming

Så veluddannede og velvidene mennesker kunne vel finde
et navn der kunne appelere mere bredt.

Max

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag.

Det har du ret i, hvis du har forslag til bedre navne, evt. et af dem
der allerede er blevet overvejet: http://www.hackaarhus.dk/wiki/Name så
må du meget gerne råbe op om det, om ikke andet så på tirsdag.

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag.
Hej Flemming

Måske noget med "Mods" ved ?

Max

Re: Hacker Space i Århus, starter på tirsdag.

Hmm, så som? Personligt kunne jeg godt lide Pilleværket eller måske
Pilleriet.

Hvis det skulle være engelsk kunne The Tinkery eller Tinkerworks bruges.