Højspændingstik

Jeg har brugt en del tid, uden at finde noget, jeg kan bruge.

Jeg leder efter stik med 6-8 ben, der kan bære op til 10Amp. Spændingen
mellem de enkelte ben er op til 2kV.

Er der nogen, der kan give et hint, vil jeg være glad,

Bo //

Re: Højspændingstik

noget i denne retning?
http://www.reynoldsindustries.com/product/2multipin/page02.asp

mvh
Thorbjørn

Re: Højspændingstik

ja, det peger i den rigtige retning. Har du kendskab til en leverandør i
EU ?

Bo //

Re: Højspændingstik

http://www.teledynereynolds.co.uk /

mvh

Thorbjørn

Re: Højspændingstik

Endnu bedre, næsten i vores egen baghave
http://www.arrownordic.com /

mvh
Thorbjørn

Re: Højspændingstik

Dejligt med sådan en baghave. Jeg har allerede kontaktet dem...

Bo //

Re: Højspændingstik
Hejsa,

Et hint kunne være MC3 og/eller MC4 stik fra f.eks. Tritec eller Tyco.

- De bliver bl.a. brugt i solcelle-industrien.

Alternativt 'noget' automotivt tændrørsledning + passende tilbehør?

(Du er ude af lavspændingsdirektivets dænkningområde)

/Claus

Re: Højspændingstik

Som jeg læser databladet er de rated til 1kV, og det ser for mig ud som
om det er eet benede stik

Tændrørsledninger er ikke til 10Amp...

Bo //

Re: Højspændingstik

Er der ikke noget i Harting's program der kan bruges.
Har da set Harting stik brugt til 5kV.

--
Uffe Bærentsen

Re: Højspændingstik

Har kigget, men jeg synes ikke de ligefrem er små...

Bo //

Re: Højspændingstik

2kV 10A rimer ikke på "småt".
--
OV1A Jens

 The power of accurate observation is called cynicism by people who don't have
it.

Re: Højspændingstik

10Amp kontaktben behøver ikke være mere end omkring 2mm tykke.

Bo //

Re: Højspændingstik

Nej, men de 2kV gør at afstandene i stikket skal være store hvis det
skal kunne klare at blive koblet ind og ud uden videre.
--
OV1A Jens

 The power of accurate observation is called cynicism by people who don't have
it.

Re: Højspændingstik

Stik samles/adskilles KUN, når udstyret er spændingsløst. Og
krybeafstanden kan godt være stor, selv om afstanden mellem stifterne er
kort. Stikkene sidder inde i et apparat som slukker, når det åbnes, og
der skal nøgle til.

Bo //

Re: Højspændingstik

Da der ikke var skrevet noget om størrelsen, vurderede jeg den at være af
mindre betydning.
Er nu kommet til at tænke på om det var dig med helikopter bårne målinger af
magnetfelter.
Så kan jeg godt se at størrelse og vægt har betydning.
Hvordan med kapsling, hvilke krav er der til det?

--
Uffe Bærentsen

Site Timeline